انتخاب سردبیرسینمای ایران

ببینید|سکانس سانسورشده از پایان‌بندی فیلم متری شیش و نیم

سعید روستایی سکانسی که از پایان‌بندی فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» به دلیل سانسور حذف شده بود را منتشر کرد.

سینماپلاک؛ سعید روستایی که این روزها با فیلم سینمایی «برادران لیلا» و واکنش‌ها نسبت به آن نامش دوباره بر سر زبان‌ها افتاده یک سکانس از پایان‌بندی فیلم سینمایی «متری شیش‌ و نیم» را که با قیچی ممیزی از نسخه اکران شده حذف شده بود را در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد.

این کارگردان جوان که با «ابد و یک روز» و موفقیت آن در جشنواره فیلم فجر با کسب 9 سیمرغ، شروعی طوفانی در سینمای ایران داشت و پس از آن با «متری شیش‌ونیم» توانسته بود نظر بازارهای جهانی را هم به خود جلب کند، اخیرا با «برادران لیلا» در سینمای ایران به بن‌بست خورده است. فیلمی که در جشنواره فیلم کن نظر منتقدان را به خود جلب کرد و جایزه ویژه منتقدان را دریافت کرد و پس از آن در فرانسه و کشورهای دیگری از اروپا اکران شد، در نهایت نتوانست نظر سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و شورای پروانه نمایش آن را جلب کند و به محاق توقیف رفت. این توقیف به قدری طولانی شد و طرفین برای حل آن قدمی برنداشتند که در نهایت با عرضه «برادران لیلا» در پلتفرم‌های فرانسوی، نسخه باکیفیتی از آن در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های ایرانی هم در دسترس قرار گرفت.

فیلمی که یک گروه فکری تندرو در انتقاد به آن از ایراداتی مانند «توهین به مقام پدر» و «شعارزدگی» نام می‌برند و بخش زیادی از مردم هم به همین بهانه‌ها و البته در تقابل با این گروه فکری از آن تمجید می‌کنند.

سعید روستایی اما پس از انتشار این فیلم در صفحه اینستاگرامش پرکارتر شده و با انتشار تصاویری از «برادران لیلا» به توقیف این فیلم و نقش سازمان سینمایی در انتشار نسخه قاچاق آن اعتراض می‌کند. او روز گذشته ویدئویی سانسورشده از فیلم سینمایی «متری شیش‌ونیم» را در صفحه‌اش منتشر کرد تا نشان دهد قصدی برای صلح با سازمان سینمایی ندارد.

 

دراین‌باره بخوانید:

موافقت با ساخت «برادران لیلا» با این شروط عجیب

«برادران لیلا» ترند توئیتر فارسی شد/شکست دوباره سازمان سینمایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا