تیتر روزسینمای ایران

«برادران لیلا» ترند توئیتر فارسی شد/شکست دوباره سازمان سینمایی

انتشار نسخه قاچاق فیلم «برادران لیلا» در فضای مجازی، این فیلم را به ترند توئیتر فارسی تبدیل کرد.

فاطمه پاقلعه‌نژاد- سینماپلاک؛ نسخه قاچاق «برادران لیلا» آخرین فیلم سعید روستایی در حالی در شبکه‌های اجتماعی و فضای اینترنت منتشر شد که به تشخیص مسوولین سازمان سینمایی برای اکران در سینماهای کشور مناسب دیده نشد و به محاق توقیف رفت.

برادران لیلا ترند توئیتر فارسی شد

این فیلم سینمایی که برای اولین بار در جشنواره فیلم کن رونمایی شد و همین موضوع و «حضور بدون هماهنگی با سازمان سینمایی در جشنواره خارجی» دلیل توقیف فیلم شد، پس از اکران در کشورهای اروپایی از هفته گذشته در یکی از پلتفرم‌های اینترنتی کشور فرانسه عرضه شد و بلافاصله پس از آن نسخه باکیفیتی از این فیلم 155دقیقه‌ای در فضای وب فارسی منتشر شد و در دسترس همگان قرار گرفت.

واکنش‌ها به این فیلم که سومین ساخته سعید روستایی محسوب می‌شود در طیفی متفاوت از کاملا مثبت تا کاملا منفی دسته‌بندی می‌شود. گروهی با تفکراتی خاص «برادران لیلا» را فیلمی ضد خانواده و به خصوص ضد جایگاه پدر می‌دانند و گروهی دیگر آن را فیلمی سمبلیک و پیش‌گویانه در جهت اتفاقات سیاسی ماه‌های اخیر می‌دانند.

سعید روستایی کارگردان فیلم هم در واکنش به انتشار نسخه غیرقانونی این فیلم در فضای مجازی، تنها به انتشار تصویری از قهقهه بازیگران نقش‎‌های برادران لیلا در فیلم اکتفا کرده و نوشته است: «من از روز اول عاشق این عکس بودم و برای اکران نگه داشته بودمش.»

برادران لیلا ترند توئیتر فارسی شد

پستی که برخی آن را خوشحالی و رضایت تلویحی سعید روستایی به خاطر انتشار نسخه غیرقانونی فیلمش دانسته‌اند. این پست با بیش از 4هزار کامنت (تا لحظه نگارش این مطلب) چندین برابر دیگر پست‌های صفحه این کارگردان جوان، روبه‌رو شده که بسیاری از آنها تعریف و تمجید از فیلم و درخواست اعلام شماره حسابی برای واریز مبلغی به عنوان هزینه تماشای فیلم است. اتفاقی که پیش از این برای فیلم «سنتوری» هم رخ داده و تماشاگران نسخه قاچاق فیلمی که از سوی سازمان سینمایی وقت توقیف شده بود با واریز مبلغی سعی در جبران خسارتی که به تهیه‌کننده در اثر توقیف فیلم وارد شده بود داشتند.

دراین‌باره بخوانید:

«برادران لیلا» در تلویزیون‌های خانگی/دستاورد سیاست‌های مدیران سینما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا