تیتر روزتلویزیون

چراغ سبز به وضعیت زرد/پشت پرده سه فصلی شدن یک سریال ضعیف

سریال وضعیت زرد با کمترین کیفیت و کمترین میزان مخاطب این شب روی آنتن تلویزیون است.

سینماپلاک؛ این شب‌ها فصل دوم سریال وضعیت زرد روی آنتن شبکه دو است؛ سریالی که در این مدت، اگرچه کنایه‌های سیاسی فراوانی داشته و بسیار وایرال شده، اما چندان نتوانسته نظر مثبت مخاطبان تلویزیون را جلب کند و بر اساس نظرسنجی رسمی تلویزیون، تنها 9.5 درصد بیننده دارد. بررسی روندی که این سریال طی کرده، جالب است و نکات جذابی را به دست می‌دهد.

فصل اول «وضعیت زرد» تابستان 1400 در 13 قسمت روی آنتن شبکه سه رفت؛ اما نه در بهترین ساعت پخش، بلکه پیش از پخش سریال اصلی شبکه سه و در ساعت 7 عصر. فصل اول «وضعیت زرد» طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما، در نهایت حدود 5 درصد مخاطب جلب کرد و شکست خورد، اما نه تنها ساخت آن برای فصل دوم تمدید شد، بلکه مدت زمان آن نیز دو برابر شد و از 13 قسمت، به 26 قسمت رسید.

جالب آن که «وضعیت زرد» در فصل دوم، از باکس عصرگاهی سریال شبکه سه که کم‌بیننده‌تر است، به باکس اصلی سریال شبکه دو در ساعت 9 و نیم شب رسید که پربیننده تر است. حال با جذب کمتر از 10 درصد بیننده در فصل دوم، که باز هم یک موفقیت برای «وضعیت زرد» محسوب نمی‌شود، این سریال برای فصل سوم هم تمدید شده.

همه این تشویق‌ها برای سریالی که در مدرسه اندیشه و هنر ماه وابسته به جشنواره مردمی عمار ساخته شده؛ مجموعه‌ای که وحید جلیلی پدر معنوی‌اش هم‌اکنون یکی از متنفذترین چهره‌های رسانه ملی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا