تیتر روزنمایش خانگی

خاطرات مازیار لرستانی و خوانندگی ژاله صامتی «طناز» را حذف کرد؟

تمام قسمت‌های برنامه اینترنتی «طناز» از پلتفرم روبیکا حذف شده و گمانه‌زنی‌ها درباره علت حذف این برنامه در فضای مجازی ادامه دارد.

سینماپلاک؛ برنامه اینترنتی «طناز» که با اجرای کمال تبریزی با شروع تعطیلات نوروزی در پلتفرم روبیکا عرضه شد، در روزهای گذشته با حاشیه‌هایی روبه‌رو شده است.

انتشار بخش‌هایی از گفت‌وگوی کمال تبریزی با مازیار لرستانی و وایرال شدن ویدئوی آواز خواندن ژاله صامتی در این برنامه اینترنتی با انتقاد برخی گروه‌های فکری روبه‌رو شده است و برخی همین دو برنامه دلیل حذف «طناز» از روبیکا می‌دانند.

محمدصادق افراسیابی معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا در پاسخ به اینکه آیا دلایل حذف «طناز» و اصلاح محتوای یاد شده به حضور مهمانان و چهره‌هایی که از این برنامه پخش شدند، برمی‌گردد؟ با بیان این نکته که اصلاحات این برنامه احتمالا شامل مواردی خواهد شد که در شبکه‌های اجتماعی عنوان شده و خلاف عرف جامعه اسلامی است، توضیح داد: موضوع چهره‌ها در کارگروه چهره ها مطرح می شود که خود ساترا هم عضو این کارگروه است اما مسئولیت آن با وزارت ارشاد است. رویکردی که ساترا به موضوعات دارد، بحث محتواست که پیشتر درباره سریال «سقوط» نیز عنوان شده بود. در ارتباط با چهره‌ها، کارگروه چهره ها که ارشاد، ساترا، دادستانی و برخی نهادهای فرهنگی امنیتی عضو آن هستند، تصمیم گیرنده هستند و اگر تایید کنند، از نظر ما مشکلی ندارد. اما محتوای برنامه مستلزم رعایت آیین نامه محتوایی ساترا است که باید انجام شود.

وی افزود: تصمیم‌گیرنده شورای صدور مجوز است اما برخی اصلاحات احتمالاً شامل مواردی خواهد بود که در شبکه‌های اجتماعی عنوان شده است و مواردی است که خلاف عرف جامعه‌ی اسلامی است.

افراسیابی  در این گفت‌وگو که با ایسنا انجام شده درباره دلایل حذف قسمت‌های پخش‌شده «طناز» از پلتفرم روبیکا و ماجرای نداشتن مجوز توضیح داد: مجموعه قسمت‌های برنامه «طناز» ۲۸ اسفند ماه به دست ساترا رسید تا مجوزهای پخش آن صادر شود، طبعا صدور مجوز نیازمند تشکیل جلسات شورای صدور مجوز انتشار ساتراست، با وجود درخواست صدور مجوز، قسمت‌های «طناز» پایان سال یعنی ۲۸ اسفندماه به دست ساترا رسید و این در حالی است که شورای صدور مجوز ساترا آخرین جلسه خود را برگزار کرده بود، طبعا اولین جلسه بعد از ایام تعطیلات برای صدور مجوز برگزار می‌شود که همین هفته یا هفته آینده خواهد بود.

این گفته‌های افراسیابی هم در فضای مجازی با واکنش‌هایی روبه‌رو شد و برخی از فعالان رسانه به تعطیلات رفتن مسوولان صدور مجوز ساترا برای مدت دو هفته را به باد انتقاد گرفتند و آن را توهین به سرمایه‌های خصوصی‌ای که برای سرگرمی مخاطب برنامه تولید می‌کند دانستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا