تیتر روزسینمای جهان

باربی همچنان رکوردشکن، اپنهایمر تاثیرگذار بر گیشه/گزارش باکس آفیس

آخرین آمار باکس آفیس سینمای امریکا نشان می دهد که باربی همچنان به شکستن رکوردها ادامه می دهد.

سینماپلاک، «باربی» تقریباً یک ماه پس از اینکه نماد مالیبو برای اولین بار در صفحه نمایش بزرگ ظاهر شد، به شکستن رکوردها ادامه می دهد.

کمدی گرتا گرویگ 1.18 میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی به دست آورده است و اکنون به عنوان دومین فیلم پرفروش تاریخ برادران وارنر در سطح بین المللی قرار گرفته است. این فیلم با کسب 45.1 میلیون دلار از 75 بازار فروش خارجی خود را به 657.6 میلیون دلار رساند. مارگو رابی و رایان گاسلینگ با پشت سر گذاشتن فیلم Frozen II که جنیفر لی کارگردانی آن را بر عهده داشت، در این فیلم که پردرآمدترین فیلم یک فیلمساز زن شده است، بازی می کنند.

در جای دیگر، «مگ 2: سنگر» 43.7 میلیون دلار از 75 قلمرو خارج از کشور به دست آورد که مجموع فروش بین المللی این دنباله را به 202.8 میلیون دلار رساند. برادران وارنر این فیلم را درباره یک کوسه ماقبل تاریخ تهیه کرده است که همتای خود را در جیسون استاتهام ملاقات می کند (این موجودات اولیه چه زمانی می فهمند که نمی توان باله پشتی را روی ترانسپورتر گذاشت).

گزارش باکس آفیس سینمای جهان

«اپنهایمر» کریستوفر نولان همچنان در باکس آفیس جهانی تاثیرگذار است و با افزایش 32 میلیون دلاری، مجموع فروش بین المللی خود را به 385 میلیون دلار رساند. درام با درجه R درباره جی رابرت اوپنهایمر، یکی از نیروهای محرکه ساخت بمب اتمی، در سراسر جهان 649 میلیون دلار به دست آورده است. این فیلم با پیشی گرفتن از «نجات سرباز رایان» و «دانکرک» از نگاه قبلی نولان به این درگیری، پردرآمدترین فیلم تاریخ جنگ جهانی دوم است.

«Gran Turismo: Based a True Story» شرکت کلمبیا پیکچرز، عرضه بین‌المللی خود را با 10.7 میلیون دلار از 30 بازار بزرگ آغاز کرد. این فیلم به ویژه در فرانسه، جایی که 2.3 میلیون دلار درآمد داشت، پس از آن بریتانیا با 1.3 میلیون دلار و استرالیا و آلمان با یک میلیون دلار در رتبه های بعدی قرار گرفتند. اقتباس از بازی ویدیویی پلی استیشن در 25 آگوست در ایالات متحده اکران می شود.

منبع: ورایتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا