انتخاب سردبیرنمایش خانگی

افشاگری مسعود اطیابی از سانسورهای ساترا/کلمه «مذاکره» را حذف می‌کنند!

مسعود اطیابی، کارگردان سریال جادوگر از ممیزی‌های عجیب سریال‌های شبکه نمایش خانگی گفت.

سینماپلاک؛ مسعود اطیابی با بیان اینکه رفتارهای مشکوکی در شیوه‌های نظارت به‌خصوص در ارکان سازمان صداوسیما وجود دارد که هدفش تخریب این سازمان در نگاه مردم است گفت: اگر لیستی از ممیزی‌های این آقایان به شما ارائه کنم یک کتابچه فکاهی طنز به دست شما می‌آید که سرتاسرش خنده‌های گریه آور است.

وی در ادامه گفت: من فیلمساز بعد از ممیزی‌ها خودم یکبار ممیزی می‌کنم و می‌بینم گاهی دوستان ناظر، چیزهایی را ندیده‌اند که اتفاقا مناسب پخش نبوده است. نمی‌دانم چرا موارد مهم را نمی‌بینند و به موارد بی اهمیت، حساسیت نشان می‌دهند. برای مثال، واژه «مذاکره» از تمام فیلم‌ها در می‌آید و این از تعمد است.

کارگردان انفرادی و دینامیت درباره نامه سعید مقیسه رئیس ساترا به پیمان جبلی با بیان اینکه من به صحت این نامه شک دارم گفت: این نامه ساترا، نامه تفرقه برانگیزی است که من فکر می‌کنم واقعیت ندارد و ابزاری‌است برای خراب کردن صداوسیما. زیرا نگارش چنین نامه‌ای با این بندها، فقط از دشمن برمی‌آید. امکان ندارد این نامه را یک مدیر دلسوز نوشته باشد.

وی ادامه داد: چنین برخوردی به‌خصوص با بخش خصوصی تعجب‌آور است. سال‌های سال تلویزیون، تبلیغ واگذاری امور به بخش خصوصی را می‌کرد. در سال‌های اخیر، خصوصی سازی یکی از اولویت‌های مهم کشور بوده است و مقام معظم رهبری هم به حمایت از تولیدات بخش‌های خصوصی تاکید کرده‌اند. الان چطور خصوصی سازی بد شده و دشمن رسانه ملی شده است؟

وی افزود: متاسفانه دوستان نهادهای نظارتی فکر می‌کنند گروه‌های هنری با نظارت مخالف‌اند درحالیکه ما نه تنها با نظارت مخالف نیستیم که بر این اتفاق مصر هم هستیم و برایمان فرقی نمی‌کند که از کجا مجوز بگیریم و کدام سازمان ناظر بر تولیدات ماست.

منبع: ایسنا

دراین‌باره بخوانید:

از نماینده مجلس تا تهیه‌کننده و کارگردان/واکنش‌ها به تلاش ساترا برای زمین زدن پلتفرم‌ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا