سینمای جهان

اپرا وینفری مستند زندگی سیدنی پواتیه را می سازد

اپرا وینفری تهیه‌کننده اجرایی مستند زندگینامه سیدنی پواتیه بازیگر سیاهپوست مشهور هالیوود شد.

اپل در حال ساخت مستندی درباره زندگی و مسیر حرفه‌ای کاری سیدنی پوآتیه فقید است. اپرا وینفری قرار است تهیه‌کننده اجرایی این پروژه باشد که توسط استودیوی اپل اوریجینال فیلمز ساخته می‌شود.

منبعی آگاه نزدیک به این پروژه گفته اپل و وینفری بیش از یک سال است که روی این مستند کار می‌کنند. خانواده پوآتیه هم در این پروژه دخیل است.

رجی هادلین مسئولیت کارگردانی این پروژه را بر عهده دارد. از پروژه‌های قبلی او می‌توان از فیلم‌های سینمایی دهه ۹۰ میلادی از جمله «مهمانی خانگی» و «بومرنگ» و همچنین اپیزودهای سریال‌های تلویزیونی مانند «آخرین گانگستر اوریجینال» و «دوشنبه سیاه» نام برد.

او همچنین تهیه‌کننده‌ای کارکشته در صنعت فیلم و تلویزیون است و از سال ۲۰۱۳ تا به حال یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی ثابت جوایز تصویر NAACP بوده است. هادلین مستند سال ۲۰۱۹ «پدرخوانده سیاه» را هم کارگردانی کرده بود که به اکتشاف در زندگی کلرنس آوانت تهیه‌کننده موسیقی می‌پرداخت.

هادلین از قبل تهیه‌کننده اجرایی دو پروژه دیگر در اپل تی‌وی پلاس بود. او همچنین «شماره یک در لیست تماس» را کارگردانی می‌کند که مستندی درباره همه بازیگران مرد سیاهپوستی است که ستاره هالیوودی شدند. وی همچنین از مسئولان مستندی مشابه است که به زنان سیاهپوست می‌پردازد و شولا لینچ آن را کارگردانی می‌کند.

پوآتیه که بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردانی مطرح و همچنین نخستین برنده سیاهپوست جایزه اسکار بهترین بازیگر بود، جمعه در ۹۴ سالگی از دنیا رفت.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا