انتخاب سردبیرسینمای جهان

 خاندان اژدها در رقابت با بازی تاج و تخت

خاندان اژدها عنوان سریال جدید شبکه HBO است که قرار است ماجراهای مرتبط با خاندان تارگرین را در دو قرن پیش از روایت‌های مربوط با سریال بازی تاج و تخت به تصویر بکشد.

سینماپلاک؛ بسیاری از طرفداران سریال‌های فانتزی، پس از پایان دلسرد کننده سریال بازی تاج و تخت در مورد اسپین آف جدید شک و تردید داشتند و دیگر به سادگی جذب محتوای مرتبط با این سریال نمی‌شدند؛ اما به نظر می‌رسد HBO و جرج آر.آر.مارتین موفق شده‌اند از این چالش عبور کنند و سریالی بسازند که حتی بهتر از سریال اصلی باشد. خاندان اژدها در همین ابتدا ارزش تماشای خود را ثابت کرده است و به مرور هم می‌تواند خود را از زیر سایه سریال اصلی بیرون بکشد.

بسیاری از منتقدان به تحسین قسمت اول سریال پرداخته‌اند و آن را به دلیل درون‌مایه غنی‌اش تحسین کرده‌اند. وب سایت راتن‌تومیتوز و متاکریکیت به ترتیب امتیاز ۹۲ و ۶۹ درصد را برای این سریال در نظر گرفته‌‌ است.

ایندی وایر “خاندان اژدها” را بهتر از “بازی تاج و تخت” و “بریکینگ بد” دانسته و نوشته است: قسمت اول “خاندان اژدها” به خوبی توانسته زمینه خود را در رابطه با “بازی و تاج و تخت” توضیح دهد، شخصیت‌های اصلی فیلم را معرفی کند و تضاد اصلی مجموعه را بیان کند. این سریال کاملا یک جانشین مناسب برای سریال “بازی تاج و تخت” است.

هالیوود ریپورتر نیز درباره این سریال که تازه قسمت اول آن منتشر شده است، نوشته: ساخت این سریال یک ریسک جدی بود و در عین حال حرکتی جذاب. “خاندان اژدها” داستان تازه‌ای را بازگو می‌کند که موضوعات آشنایی دارد. سرشار از درام، خون و آتش است و پویایی بین کاراکترها را در مرکز خود قرار داده است.

“خاندان اژدها”(House of the Dragon) یک مجموعه تلوزیونی آمریکایی در حال پخش در ژانر فانتزی است به کارگردانی جرج ار.ار.مارتین و رایان کندال. این سریال اقتباسی از رمان “آتش و خون” است و پیش درآمد مجموعه بازی تاج وتخت محسوب می‌شود. داستان سریال ۲۰۰ سال پیش از اتفاقات بازی تاج و تخت رخ می‌دهد.

طبق اعلام شبکه اچ بی او (HBO) قرار است که فصل اول خاندان اژد‌ها در ۱۰ قسمت پخش شود. اما فعلا خبری از ساخت فصل دوم آن نیست. شاید تولیدکنندگان خاندان اژد‌ها منتظر استقبال عمومی از فصل اول هستند تا ساخت فصل دوم را تمدید کنند.

پدی کانسیداین، هما دارسی، اولیویا کوک، مت اسمیت، ریس ایفانز از ستارگان این سریال هستند.

قسمت اول این سریال قرار بود در تاریخ ۲۱ اوت( ۳۱ مرداد) روی آنتن شبکه HBO و پلتفرم HBO Max قرار گیرد اما قسمت اول به صورت آنلاین لو رفت.

گردآوری و ترجمه: سارینا عزتی‌زاده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا