تیتر روزسینمای ایران

پسر دلفینی پدیده شد/ابلق و انفرادی جا ماندند

انیمیشن سینمایی پسر دلفینی در هفته گذشته با فروش 4میلیاردتومانی در صدر جدول فروش قرار گرفت.

سینماپلاک؛ با فروش 4میلیاردتومانی پسر دلفینی در هفته پیش، ابلق و انفرادی به رده‌های دوم و سوم جدول فروش هفتگی سینمای ایران سقوط کردند.

در هفته‌ای که گذشت فروش کل سینمای ایران بیش از 15میلیاردتومان بود و نسبت به هفته گذشته افزایشی 3میلیاردتومانی داشت. اتفاقی که می‌توان آن را به شناور شدن بلیت سینماها در سراسر کشور از یک سو و نیم‌بها بودن بلیت در روز دوشنبه علاوه بر روز سه‌شنبه که به طور معمول نیم‌بهاست مرتبط دانست.

551هزار و 571نفر در بیش 16هزار و 863سانس به تماشای فیلم‌های روی پرده نشستند.

160هزار بلیت برای پسر دلفینی

پسر دلفینی در صدر جدول فروش سینمای ایران

همانطور که پیش‎بینی می‌شد انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی» در هفته‌ای که گذشت توانست با کنار زدن «ابلق» و انفرادی» به صدر جدول فروش سینمای ایران برسد.
عبور از فروش 4میلیاردتومانی آن هم برای یک انیمیشن اتفاق بسیار خوبی است. این رقم از فروش بیش از 160هزار بلیت در 338سالن به دست آمده است.

«پسر دلفینی» در مجموع طی دو هفته اکران حدود 6میلیارد و 100میلیون تومان فروش داشته است.

«ابلق»؛ سقوط به رده دوم

سقوط ابلق به رده دوم سینمای ایران

فیلم سینمایی «ابلق» در هفته‌ای که گذشت با فروش بیش از 3میلیارد و 100میلیون تومانی، پس از سه هفته صدرنشینی در جدول فروش سینمای ایران به رده دوم سقوط کرد.
این ساخته نرگس آبیار که هوتن شکیبا، الناز شاکردوست و بهرام رادان بازیگران اصلی آن هستند در این هفته هم بیش از 100هزار مخاطب را به سینماها کشاند.

«ابلق» در مجموع با فروش 13.5میلیاردتومانی در جایگاه ششم جدول فروش سال 1401 سینمای ایران قرار دارد.

پرفروش‌ترین فیلم سینما همچنان می‌فروشد

انفرادی همچنان می فروشد

«انفرادی» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی در هفته‌ای که گذشت با حدود 96هزار مخاطب فروش 2میلیارد و 600میلیون‌تومانی داشت.
این فیلم کمدی که از اردیبهشت‌ماه روی پرده است همچنان جایگاه خود را در میان 5فیلم اول جدول فروش حفظ کرده است.

«انفرادی» با بازی رضا عطاران، مهدی هاشمی و احمد مهرانفر پس از بیش از 4 ماه با فروش 65.6میلیاردتومانی در رده اول جدول فروش سینمای ایران در سال 1401 قرار گرفته و عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران (از لحاظ میزان فروش) را از آن خود کرده است.

فروش آهسته و پیوسته برای «دوزیست»

فیلم سینمایی دوزیست با بازی جواد عزتی و پژمان جمشیدی

«دوزیست» ساخته برزو نیک‌نژاد هر چند در افتتاحیه پرفروش بود اما در هفته‌های اخیر و با ورود رقبای قدری مثل «پسر دلفینی» و «ابلق» نتوانسته جایگاهی بهتر از چهارم کسب کند.
این فیلم پر ستاره در هفته گذشته بیش از 82هزار تماشاگر را به سالن‌های سینما کشاند و فروشی 2میلیارد و 390میلیون‌تومانی کسب کرد.

«دوزیست» با بازی جواد عزتی، پژمان جمشیدی، هادی حجازی‌فر و… با 13.8میلیاردتومانی که در گیشه سینماهای ایران کسب کرده در جایگاه کلی پنجم قرار دارد.

«تی تی» در سراشیبی

فیلم سینمایی تی تی با بازی هوتن شکیبا و الناز شاکردوست

«تی تی» به کارگردانی آیدا پناهنده حالا بیشتر از دو ماه روی پرده سینماهای کشور در حال اکران بوده است و در هفته‌های گذشته روند نزولی فروش را تجربه کرده است.
در هفته‌ای که گذشت این فیلم در رده پنجم جدول فروش قرار گرفت. بیش از 37هزار نفر به تماشای هوتن شکیبا و الناز شاکردوست و پارسا پیروزفر در این فیلم نشستند و فروشی معادل یک میلیاردتومانی برایش ثبت کردند.

«تی تی» در مجموع فروش 18.4میلیاردتومانی را کسب کرده است.

آخرین نفس‌های «علف‌زار» 

«علف‌زار» به کارگردانی کاظم دانشی هر چند مثل هفته‌های اول اکران خود پرفروش نیست اما همچنان در جایگاه مناسبی در جدول فروش قرار دارد و در هفته‌ای که گذشت با فروش حدودا 600میلیاردتومانی در رده ششم جدول فروش سینمای ایران قرار گرفت.

«علف‌زار» که از سوم خرداد روی پرده است با فروش 19.8میلیارد تومانی در جایگاه سوم جدول فروش کلی سینمای ایران در سال جاری قرار دارد.

 

«بانک‌زده‌ها» و حواشی پرشمار

«بانک‌زده‌ها» که در ابتدا با انتشار گسترده تیزرش و استفاده از نام گروه موسیقی کره جنوبی «بی تی اس» خشم هواداران پرشمار این گروه در ایران را برانگیخته بود اما در نهایت با توضیح کارگردانش در یک لایو اینستاگرامی توانست قدری دل طرفداران این گروه موسیقی که خود را آرمی می‌نامند را به دست بیاورد.

این فیلم همچنین با استفاده از جمله «آخرین بازی علی انصاریان در سینما» خبرساز شده بود که در نهایت با توضیحی از طرف سازندگان مبنی بر اینکه این فیلم آخرین حضور علی انصاریان در سینما نیست، این موضوع هم رفع و رجوع شد. این فیلم پرحاشیه در هفته گذشته فروش 380میلیون تومانی را تجربه کرد.

استارت مناسب درام دلهره‌آور «شین» 

فیلم سینمایی شین با بازی شهاب حسینی علی شادمان جمشید هاشم پور

درام دلهره‌آور «شین» که به کارگردانی میثم کزازی و تهیه‌کنندگی شهاب حسینی تولید شده، توانست با فروش 240میلیون تومانی استارت مناسبی در سینمای ایران داشته باشد.

بیش از 7هزار تماشاگر به تماشای این فیلم نشستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا