چهره‌ها در اینستاگرامسینمای ایران

شهره لرستانی تغییر جنسیت داد؟

شهره لرستانی بازیگر سینمای ایران در صفحه شخصی‌اش از تغییر جنسیت خود خبر داد.

سینماپلاک؛ شهره لرستانی بازیگر مطرح سینما و تلویزیون ایران که چندی است در صفحه شخصی‌اش مدتی است با هشتگ ودود لرستانی پست‌هایی منتشر می‌کرد، عصر امروز با انتشار ویدئویی در صفحه اینستاگرامش شائبه تغییر جنیست خود را قوت بخشید.

متن اینستاگرام شهره لرستانی

لرستانی بازیگر لیلی با من است و اخراجی‌ها نوشت:

من، آهنگ‌هایی هستم که در تنهایی خود گوش می‌دهم … من تمام اشک‌هایی هستم که سراسر زندگی، در خفا ریخته‌ام….

دردهایی که کشیده‌ام…. من، تمام تجربه‌های

شهره لرستانی تغییر جنسیت داد

تلخ و شیرین، تمام اتفاق‌های زندگی…. آنان که فقط بر من رفته است، هستم…

من…، تمام انتخاب‌هایم، در تمام لحظات زیسته‌ام در این کره خاکم… این منم، منی که، عاقبت، تکه‌های زخم‌خورده وجودش، یکپارچه شد…

حالا… تکه‌های وجود من، تمام زندگی‌ام شوید… کنارم بمانید تا با هم پیر شویم…. همراه باشید با پاهای خسته و دل‌شکسته‌ام و صدایی، از اعماق کودکی، مرا بنام خواند:

ما، ز یاریم و به یار برمی‌گردیم… مازیار… اسامی را، خدا می‌فرستد

پی‌نوشت: بعد از سردرگمی‌های بسیار

و تلاطمی از پس تلاطم و…

انسان، در لحظه مرگ هم، امکان دوباره زاده شدن دارد… زهی توفیق

که زنده‌ام و رسالتم مرا زنده نگهداشته»

ماجرا از کجا آغاز شد

شهره لرستانی از مدت‌ها پیش در صفحه شخصی‌اش عکس‌های متفاوتی منتشر می‌کرد. اگرچه او در همین زمان هم در سریال‌های تلویزیونی مختلفی از جمله خوشنام و باخانمان در نقش مادر خانواده جلوی دوربین رفته بود، اما دوستان نزدیکش از تصمیم او برای تغییر جنسیت با خبر بودند.

شهره لرستانی تغییر جنسیت داد؟
شهره لرستانی در سریال خوشنام

لرستانی مدت‌ها بود که در صفحه شخصی‌اش و در پایان توضیح تمام عکس‌هایش هشتگ ودود لرستانی را اضافه کرده بود. نامی که به نظر می‌رسد برای خود بعد از تغییر جنسیت برگزیده بود و در نهایت آن را به مازیار تغییر داد.

شهره لرستانی و یک نقش‌ خاطره‌انگیز

شهره لرستانی تغییر جنسیت داد
شهره لرستانی در اخراجی‌ها

هرچند شهره لرستانی سال‌ها در تئاتر مشغول به فعالیت بود اما بسیاری از مردم او را به عنوان بازیگر سینما و تلویزیون می‌شناسند. بازی در اخراجی‌ها و در نقش همسر حاجی (محمدرضا شریفی‌نیا) یکی از نقش‌هایی است که لرستانی را به عموم مردم شناساند. زیر درخت هلو، لیلی با من است، خجالت نکش، هزارپا و … تعدادی از فیلم‌های سینمایی هستند که لرستانی در آنها ایفای نقش کرده است.

 

کمی درباره شهره/مازیار لرستانی

شهره لرستانی فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال ۱۳۶۹ و همچنین فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته فیلمنامه‌نویسی سینما از مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی مجتمع فیلمسازی باغ فردوس در سال ۱۳۷۳ بوده‌است. بازی در تئاتر را از سال ۱۳۶۴ با نمایش‌های دانشجویی از جمله «آدم‌برفی»، «زیبایی بی‌اعتنا»، «من به باغ عرفان»، «آژاکس»، «پیشنهاد ازدواج»، «تبعیدی‌ها»، و… تجربه کرد و تا ۱۳۶۹ ادامه داد. بازی در سینما را از سال ۱۳۷۰ با فیلم «نیاز» به کارگردانی علیرضا داوودنژاد آغاز کرد.

وی از سال ۱۳۶۶ تاکنون کارگردانی ۱۷ تئاتر حرفه‌ای در تئاترشهر از جمله «خسیس دهکده روگافورد»، «گالری»، «پرده‌برداری»، «عقاب»، «داش آکل»، «آنتیگون»، «متوری»، «بنگاه تئاترال»، «تلخ بازی قمر در عقرب»، «زندگی دوگانه»، «پیک‌نیک در میدان جنگ»، و… را بر عهده داشته‌است؛ نمایش «سلطان مار» نوشتهٔ بهرام بیضایی، یکی از موفق‌ترین اجراهای تئاتر در دههٔ هفتاد از جمله کارهای موفق اوست. همچنین کارگردانی نمایش تلویزیونی «در پوست شیر» نوشته شون اوکیسی، برای شبکه چهار را انجام داده‌است.

مجموعه تلویزیونی «هتل» به کارگردانی مرضیه برومند و فیلم سینمایی «مأموریت آقای شادی» و چندین تله‌فیلم دیگر از جمله آثاری است که او به عنوان نویسنده در آنان حضور داشته‌است. چندین فیلم کوتاه و تله‌فیلم از جمله کارهایی است که وی نویسندگی و کارگردانی کرده‌است.

وی مدرس جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران، مدرسه عالی صدا و سیما، دانشگاه اسلامی الزهرا، دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی واحد هنر و معماری، مدرسه عالی شهید شرافت، کانون تئاتر بانوان و نیز مؤسس و سرپرست گروه تئاتر آگر، رئیس فرهنگسرای سالمند، طراح و رئیس خانه پیشکسوتان هنر بوده‌است.

 

در ادامه بخوانید:

تصاویری از سریال خوشنام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا