تیتر روزسینمای ایران

شروع رویایی برای ابلق و دوزیست/گزارش فروش هفتگی سینما

ابلق و دوزیست در فاصله یک هفته با دو افتتاحیه پرشور رکورد یکدیگر را شکستند.

سارینا عزتی‌زاده-سینماپلاک؛ در هفته‌ای که گذشت دوزیست ساخته برزو نیک نژاد با تیم بازیگران پرستاره‌ای همچون جوادعزتی، پژمان جمشیدی، ستاره پسیانی، مانی حقیقی و سعید پورصمیمی، طی ۷ روز با فروش ۳.۲ میلیاردی در صدر جدول فروش هفتگی قرار گرفت.

«دوزیست» با جذب ۹۱،۳۷۶ هزار مخاطب در ۲،۹۹۱ سانس توانست با پشت سر گذاشتن رقبایش، این فروش فوق‌العاده را از خود به جای بگذارد.

«انفرادی» همچنان پرفروش

فیلم «انفرادی» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی با فروش ۲.۶میلیارد تومانی در هفته گذشته توانست جایگاه دوم فروش هفتگی به دست بیاورد. این استقبال بی‌نظیر درحالی‌است که تقریبا سه ماه از شروع اکران این فیلم کمدی می‌گذرد.

«انفرادی» حالا با عبور از مرز 57میلیارد تومان، تنها یک قدم تا شکستن رکورد «دینامیت» دیگر فیلم مسعود اطیابی که با فروش 58میلیاردتومانی در صدر جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای ایران قرار دارد، فاصله دارد.

 

افتتاحیه پرفروش برای «ابلق»

فیلم «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار و بازی هوتن شکیبا و الناز شاکردوست در هفته گذشته، با یک افتتاحیه پرفروش کارش را شروع کرد و درست یک هفته پس از فروش 1.6میلیاردتومانی «دوزیست» در اکران افتتاحیه توانست رکورد این فیلم را بشکند و فروش 1.8میلیاردتومانی از خود به جای بگذارد.

سومین اثر نرگس آبیار با این رقم به سومین فیلم پرفروش هفته بدل شد.

با توجه به شیبی که فروش این فیلم دارد، احتمالا یک فیلم پرمخاطب دیگر در کارنامه نرگس آبیار ثبت خواهد شد؛ اما باید دید که می‌تواند به آمار ششصد هزار مخاطبی «شیار۱۴۳» و یک میلیون و 700هزار نفری «شبی که ماه کامل شد» برسد یا خیر.

«تی تی» با ستاره‌هایش همچنان روی خط پرفروش‌ها

«تی تی» ساخته آیدا پناهنده که از بازی ستارگانی همچون پارسا پیروزفر، هوتن شکیبا و الناز شاکردوست بهره می‌برد، توانست در هفته گذشته با جذب ۴۸ هزار مخاطب، فروش ۱.۵ میلیار تومانی را به خود اختصاص دهد و شیب ملایم فروش خود را حفظ کند.

اکران این درام عاشقانه آیدا پناهنده از ۱۵ تیرماه آغاز شده و هنچنان ادامه دارد.

«علف‌زار» در مرز 17میلیاردی شدن

فیلم «علف‌زار» به نویسندگی و کارگردانی کاظم دانشی با بازی پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، ستاره پسیانی در هفته گذشته در جایگاه پنجم جدول فروش هفتگی سینمای ایران قرار گرفت. این فیلم که اولین ساخته کاظم دانشی است، در ۷ روز گذشته توانست ۲۴ هزار مخاطب و در مجموع فروش ۸۰۰ میلیون تومانی را به خود اختصاص بدهد.

با این رقم این فیلم که در دسته‌بندی فیلم‌های اجتماعی قرار می‌گیرد و یک پرونده ملتهب جنایی را سوژه قرار داده توانست به مجموع فروش 17میلیارد تومان برسد.

«کوزوو» و «چند می‌گیری گریه کنی2» در انتهای جدول

فیلم کمدی «کوزوو» به نویسندگی و کارگردانی میثم هاشمی‌طبا با بازی کوروش تهامی، فرهاد آئیش و روشنک گرامی در هفته گذشته در مجموعِ ۱۰هزار تماشاگر توانسته فروش ۳۰۰میلیونی و رتبه ششم جدول فروش هفتگی برسد.

«چند می‌گیری گریه کنی۲» ساخته علی توکل‌نیا که وارد چهارمین ماه اکران خود شده، توانست در این هفته هم فروش ۳۰۰ میلیونی را تجربه کند و به هفتمین فیلم پرفروش هفته تبدیل شود.

این فیلم بازیگرانی مانند ابوالفضل پورعرب، حامد آهنگی را در لیست خود دارد و تا اینجای کار توانسته با فروشی آهسته و پیوسته به رقم فروش بیش از 8میلیارد تومان دست پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا