نمایش خانگی

جک اسپارو بازیکنان «پدرخوانده 2» را به دردسر انداخت؟

سری جدید رئالیتی‌شوی «پدرخوانده 2» از هفته پیش منتشر شده و در این مدت واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشته است.

سینماپلاک، مسابقه مافیایی «پدرخوانده» که سری اول آن با استقبال مخاطبان شبکه نمایش خانگی روبه‌رو شده بود، حالا در دومین سری با سبکی متفاوت تولید و عرضه شده است.

سعید ابوطالب کارگردان این رئالیتی‌شو با سابقه‌ای طولانی در عرصه ساخت رئالیتی‌شوهای مافیایی برای شبکه نمایش خانگی، در این فصل یک نقش جدید به بازی اضافه کرده که یک نقش مستقل است و می‌تواند به تنهایی برنده بازی شود. جک اسپارو یا همان جک گنجشکه کاراکتر محبوب فیلم سینمایی «دزدان دریایی کارائیب» نام این نقش است که اضافه شدنش به سناریوی «پدرخوانده» از یک سو براساس نظرات مخاطبان بر جذابیت بازی افزوده و از سوی دیگر باعث دردسری تازه برای بازیکنان شده است. دردسری که به محتوای بازی ربطی ندارد و بیشتر به خاطر فرم جدید پدید آمده است.

امیر کاظمی در پدرخوانده 2

حضور نقش «جک اسپارو» در سناریوی «پدرخوانده» طراحی صحنه و لباس بازیکنان مسابقه را تغییر داده است. براین اساس بازیکنان به جای انبار مافیا در یک کشتی که در دریای متلاطمی حرکت می‌کند مسابقه می‌دهند و لباس‌هایشان هم شبیه لباس‌های دزدان دریایی طراحی شده است.

با تماشای دو قسمتی که از «پدرخوانده» جدید پخش شده، سختی بازیکنان در لباس‌هایشان به چشم مخاطب برنامه آمده و برخی از تماشاگران درباره آن نوشته‌اند. از سوی دیگر طراحی دکور مسابقه شبیه یک کشتی باعث شده تا فضای کمتری در اختیار گرداننده و بازیکنان باشد. بازیکنان تقریبا نزدیک به هم نشسته‌اند و پلیرهایی که از بازی خارج می‌شوند با فاصله کمتری نسبت به بازیکنان حاضر در مسابقه قرار می‌گیرند. این موضوع و در کنار آن طراحی لباس شلوغ بازیکنان موجب شده تا هر حرکت آنها موجب جلب توجه افراد کناری‌شان شود و گرداننده مدام مجبور باشد در شب به بازیکنان اشاره کند که با کمترین حرکت و کمترین صدا نقش خود را ایفا کنند. هرچند نوشتن زیرنویس برای اشارات بازیکنان مافیا و دیگر بازیکنان دارای نقش در شب از نکات مثبت این فصل است اما انتقادها به طراحی شلوغ دکور و لباس‌ها در هر دو قسمت وجود داشته است.

الیکا عبدالرزاقی در پدرخوانده 2

در میان نظراتی که برای پست‌های «پدرخوانده» در اینستاگرام منتشر شده برخی از این انتقادات به چشم می‌خورد. یکی از مخاطبان نوشته است: «انقدر دکور و لباسا شلوغه که اعصاب آدم خورد میشه» دیگری به سخت بودن بازی در این لباس‌ها اشاره کرده و از دست و پا گیر بودن آنها نوشته است. مخاطب دیگری که با او هم‌نظر است نوشته: «ممکنه لباس رو تغییر بدید؟ من جای بازیکن‌ها اذیتم و احساس سنگینی می‌کنم.» مخاطب دیگری هم از به هم خوردن تمرکز بازیکن‌ها در این لباس‌ها نوشته است: « این لباس‌ها باعث میشه تمرکز پلیر به هم بخوره و راحت نباشه» و مخاطب دیگری ایراد را مستقیما به سعید ابوطالب وارد دانسته نوشته است: «آقای ابوطالب هر بار طراح لباس‌هاشون بدتر از قبلی میشه، چرا واقعا؟»

تاکنون دو قسمت از سری جدید مسابقه «پدرخوانده» در شبکه نمایش خانگی عرضه شده است. مجید واشقانی، معین زندی، الیکا عبدالرزاقی، نیما شاهرخ‌شاهی، امین میری، ساغر قناعت، هدیه بازوند، پدرام کریمی، آرمین رحیمیان، پیام احمدی‌نیا و غلامرضا نیکخواه بازیکنانی هستند که در این دو قسمت دو دست از بازی آنها منتشر شده است. کامبیز دیرباز همچون فصل قبل گرداننده این مسابقه مافیایی است که هر پنجشنبه در پلتفرم فیلمنت عرضه می‎‎شود.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا