سینمای ایران

پاسخ دبیرخانه جشنواره فجر به روابط عمومی «قاتل و وحشی»

دبیرخانه جشنواره فیلم فجر در پاسخ به بیانیه روابط عمومی فیلم «قاتل و وحشی» اعلام کرد بر اساس بند هفت آئین‌نامه جشنواره، فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» امکان حضور در این رویداد را ندارد.

به گزارش سینماپلاک به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، در پی انتشار اخباری از سوی روابط‌عمومی فیلم «قاتل و وحشی» و ارسال آن به رسانه‌های گروهی، دبیرخانه جشنواره فیلم فجر اعلام کرد بر اساس بند هفت آئین‌نامه جشنواره، فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» امکان حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر را (به دلیل عدم تطابق با آئین‌نامه جشنواره) ندارد.

در بند هفت آیین‌نامه چهلمین جشنواره فیلم فجر آمده است: «به عنوان قاعده کلی، جشنواره فیلم فجر، فقط فیلم‌هایی را که حداکثر در سال پیش از برگزاری جشنواره تولید شده و قبلاً به جشنواره ارائه نشده باشد، می‌پذیرد. بنابراین، کلیه فیلم‌های متقاضی شرکت در هر یک از بخش‌های رقابتی، باید از سال ۱۳۹۹ به بعد تولید شده و در دوره‌های گذشته جشنواره نیز مورد بازبینی هیأت انتخاب قرار نگرفته باشند.»

دبیرخانه جشنواره چهلم اعلام کرد: بر اساس مستندات موجود در دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، فیلم «قاتل و وحشی» ساخته آقای حمید نعمت‌الله، پیش از سال ۱۳۹۹ تولید شده، فرم شرکت در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر را پر کرده، مورد بازبینی هیأت‌انتخاب قرار گرفته و صورتجلسه آن به امضای هفت عضو هیات انتخاب دوره سی و هشتم رسیده است.

لذا برخلاف فضاسازی رسانه‌ای صورت گرفته، با توجه به آیین‌نامه جشنواره، فیلم «قاتل و وحشی» از نظر قانونی امکان حضور در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر را نخواهد داشت.

بدیهی است در صورت لزوم، روابط عمومی جشنواره، سند ارائه و بازبینی فیلم مذکور در جشنواره سی و هشتم فجر را منتشر خواهد کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا