تیتر روزموسیقی

ماجرای لغو کنسرت‌ سیروان خسروی و سهراب پاکزاد/مجوزهایی که بی‌اعتبار می‌شوند!

لغو کنسرت‌های دارای مجوز سیروان خسروی و سهراب پاکزاد در اهواز هشداری است برای اعتبار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

فاطمه پاقلعه‌نژاد-سینماپلاک؛ عصر روز چهارشنبه 29تیرماه انتشار ویدئوهایی از جلوی سالن محل برگزاری کنسرت سیروان خسروی و قائله‌ای که تعدادی از نیروهای خودسر در تلاش برای لغو کنسرت این خواننده پاپ راه انداخته بودند به سرعت خبرساز شد. تلاش این افراد برای لغو کنسرتی که مجوزش از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده بود با مقاومت مدیر ارشاد و دادستان شهر اهواز بی‌ثمر ماند و با وجود تمام آلودگی‌های صوتی که به وجود آوردند کنسرت سیروان خسروی برگزار شد.

سیروان خسروی: اتفاقات رخ داده قابل توصیف نیست!

مجوز کنسرت سیروان خسروی لغو شد

سیروان خسروی در صفحه شخصی‌اش اتفاقات عصر چهارشنبه را اینطور شرح داد: «دیروز (چهارشنبه) حدود ساعت ۱۶ به من اطلاع دادن که باید ۶ سانس کنسرت اهواز رو کنسل کنم و از من درخواست اعلام این موضوع رو داشتن.

با توجه به اینکه تیم ۲۲ نفره ما از شب قبل کنسرت مشغول آماده‌سازی (سازه، استیج، نور، صدا، LED و …) بود و از اون طرف ۵۰۰۰ مخاطب از یک‌هفته پیش بلیتهای کنسرت رو خریداری کرده بودن و برای حضور در این اجرا لحظه‌شماری میکردن و از اونجا که دلیل قانونی ای برای لغو این کنسرت وجود نداشت زیر بار کنسل کردن کنسرت نرفتم و اعلام کردم که کنسل شدن کنسرت باید فقط با نامه کتبی و از طریق نهاد قانونی اعلام بشه. برای من مهمترین نکته، اجرا برای مردمی بود که ۵ سال برای دیدن این کنسرت صبر کرده بودن.

از یک ساعت قبل از اجرا و در گرمای ۴۸ درجه اهواز، افرادی که مشخص نبود از چه ارگانی هستن از ورود مردم به سالن جلوگیری کردن که البته با پیگیریها و تلاش تیم برگزاری، در نهایت مردم با یک ساعت تاخیر موفق به حضور در سالن شدن.

ناگفته نماند که اتفاقات عجیبی که مقابل سینما هلال افتاد و شرایط پر تنش و نا امنی که برای گروه و مردم بوجود اومده بود قابل توصیف نیست.»

در نهایت زور یک بلندگو و چند آتش به اختیار به مجوز قانونی می‌چربد!

لغو مجوز کنسرت سیروان خسروی

این خواننده در ادامه اما از لغو کنسرت روز پنجشنبه‌اش خبر داد و با انتشار نامه کتبی که در این زمینه به دستش رسیده بود نوشت: «امروز (پنجشنبه) از طرف ارشاد خوزستان به ما اعلام شد که مجوز کنسرت لغو شده و اجازه برگزاری کنسرت امشب و فردا شب (۳۰ و ۳۱ تیر) رو‌ نداریم.»

اتفاق عجیبی که خسروی درباره‌اش می‌نویسد: «مساله اینه که چطور علیرغم داشتن مجوز‌ از طرف دولت و ارگانهای مرتبط، کنسرت بدون اعلام هیچ دلیلی میتونه لغو شه و دولت توانایی ایستادن پای مجوزی که خودش صادر کرده رو نداره؟ یعنی قدرت یک وانت و چند بلندگو از مجوز قانونی کشور بیشتره؟»

مجوزهای بی‌اعتباری که به سختی صادر می‌شوند!

موضوعی که احتمالا باید با واکنش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روبه‌رو می‌‎شد و این مقام مسوول از مجوزهای مجموعه خود صیانت می‌کرد اما این اتفاق تا این لحظه رخ نداده همانطور که درباره جلوگیری از نمایش فیلم‌های دارای مجوز و پروانه نمایش رسمی سازمان سینمایی در موزه سینما هنوز هیچ مقام مسوولی واکنش درستی نشان نداده است.

اتفاقاتی که ادامه آنها می‌تواند اساس سازوکار وجود مجموعه‌ای با عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را زیر سوال ببرد و این پرسش را به وجود بیاورد که اگر مجوزهای صادره از سوی نهادهای زیرمجموعه این وزارت‌خانه حتی به اندازه چند نفر با یک تفکر خاص و یک وانت و چند بلندگو اعتبار ندارند پس اصلا برای چه همان افراد از ابتدا تصدی صدور مجوزها را به دست نمی‌گیرند؟

آن هم در شرایطی که ماهانه تعداد زیادی شعر و ترانه و موسیقی در شوراهای زیرمجموعه معاونت هنری وزارت ارشاد رد می‌شوند و مجوز نمی‌گیرند، ده‌ها فیلمنامه که نام‌های بزرگی را به عنوان کارگردان و نویسنده بر پیشانی دارند در شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی رد می‌شوند و چندین و چند فیلم ساخته شده لنگ مجوز نمایش از شورای صدور پروانه نمایش است، چنین تحرکاتی یعنی بی‌اعتبار کردن همان معدود مجوزهایی که با محافظه‌کاری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده‌اند و تبعات این موضوع در آینده‌ای نه چندان دور قطعا گریبان فرهنگ و هنر این مملکت را خواهد گرفت و گره کار را کورتر از پیش خواهد کرد!

 

بیشتر بخوانید:

لغو مجوز کنسرت سیروان خسروی/وقتی زور نیروهای خودسر به مجوزها می‌چربد

انتقاد تند کارگردان زالاوا از داور عصر جدید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا