انتخاب سردبیرسینمای ایرانیادداشت

مینیمالیستی، ساده و بدون اغراق/در باب استایل لیلا حاتمی در ونیز

فستیوال فیلم ونیز از چهارشنبه‌شب آغاز شده و لیلا حاتمی، در آستانه ۵۰سالگی، در این دوره به عنوان داور حضور دارد. دراین مطلب استایل او و معیارهای این بازیگر مطرح سینمای ایران برای انتخاب لباس‌ در این فستیوال را با هم مرور می‌کنیم.

سمانه شهبندی-طراح مد و استایلیست

لیلا حاتمی در ونیز در مراسم «شبی به یاد ماندنی» که در رستوران هتل دنیلی مشرف به بندر ونیز برگزار شد با ترکیب محبوبش یعنی سفید و مشکی حضور یافت. پیراهن مشکی ساده که در قسمت بالاتنه آن، چند پیلی در کنار هم کار شده بود. این خطوط موازی در طراحی لباس، باعث می‌شود تا بالاتنه بلندتر به چشم بیاید. شال سفید لیلا حاتمی به رسم همیشگی کاملا رها و بی‌نظم و بدون مدل (مطابق با عادت و سلیقه او) روی سرش خودنمایی می‌کرد.

بررسی استایل لیلا حاتمی در جشنواره ونیز2022

در استایل دوم، برای فرش قرمز هیات داوران، خانم حاتمی یک پیراهن مونوکروم مشکی را انتخاب کرده بود. پیراهنی از ترکیب دو پارچه دوخته شده، پارچه زیرین که ایستایی به لباس می‌دهد و پارچه حریر شیشه‌ای مشکی رنگ رویی که با مدل پلیسه بر روی بالاتنه و دامن کار شده و حس رهایی و آزادی به لباس می‌دهد . پلیسه کار شده در لباس تداعی‌کننده سبک دهه 30 فرانسه است و تزیینات کار شده در خط آستین و مچ‌ها که ستایل را کاملا کلاسیک می‌کند.

طراحی این لباس کار آلبرتا فرتی است که شاید بتوان او را سومین فرد تاثیرگذار در حوزه طراحی لباس جهان دانست. جواهر استفاده شده در این فرش قرمز گوشواره‌هایی از برند حسن‌زاده است . گلم (آرایش صورت) لیلا حاتمی کاملا بر اساس ترند 2022 است؛ استفاده از رژگونه با شدت بالاتر رنگ و استفاده از خط چشم سنگین .

آنچه از مشاهده سومین لباس‌ لیلا حاتمی درمی‌یابیم، حس راحتی و صمیمیت است. لیلا حاتمی باز هم به سراغ سبک کلاسیک رفته و این بار از استایل ترند شومیز و شلوار گشاد (wide leg ) استفاده کرده است.

بررسی استایل لیلا حاتمی در جشنواره ونیز2022

هر سه استایل این هنرمند، ترکیبی از سبک کلاسیک و مینیمال است، سبکی که به امضای شخصی لیلا حاتمی در انتخاب لباس‌هایش بدل شده است و پیش از این هم بارها در رویدادهای مختلف به سراغ آن رفته بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا