تلویزیون

سوال مهم کارگردان «72ساعت» از معاون سیما

امتناع صداوسیما از پخش مستند «72ساعت» تازه‌ترین ساخته مصطفی شوقی یکی از اتفاقات عجیب این روزهای تلویزیون و سینمای ایران است.

«72ساعت» به کارگردانی مصطفی شوقی و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر که روایتی است از 72ساعت منتهی به ترور شهید قاسم سلیمانی قرار بود شنبه یازدهم دی ماه از شبکه سه سیما پخش شود اما این اتفاق رخ نداد. توجیه تلویزیون دراین‌باره مثل اغلب موارد مشابه «اشکال فنی» بود. پس از آن مستند بر روی پلتفرم فیلیمو قرار گرفت و به سرعت از آن هم حذف شد و پس از کش و قوس‌های فراوان در نهایت از سیزدهم دی ماه بر روی پلتفرم‌های فیلیمو، نماوا و فیلمنت در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

پخش نشدن این مستند از تلویزیون با وجود پیگیری‌های کارگردان و تهیه‌کننده اثر یکی از اتفاقات عجیب این روزهاست. آن هم در حالی‌که تلویزیون در روزهای منتهی به ترور حاج قاسم سلیمانی چندین مستند از این اتفاق پخش کرده است.

مصطفی شوقی که در روزهای گذشته از طریق اکانت توئیترش از تلاش برای پخش این مستند برای تماشای عموم مردم از تلویزیون می‌نوشت، در تازه‌ترین توئیتش خطاب به رئیس صداوسیما نوشت: صداوسیما «72ساعت» را پخش نکرد. دلایلش را می‌دانیم… آقای جبلی شما نیز در این دوره باطل تحول صداوسیما دچار سرگیجه می‌شوید… بماند… خدا عاقبت همه را به خیر کند.

ساعتی بعد شوقی در توئیتی دیگر نوشت: قصدم اعتراض نبود و نیست حتی برخی از مدیران تلویزیون با من تماس گرفتند و بابت 72ساعت تشکر کردند. می‌دانم مخالف اصلی آقای شاه‌آبادی معاون سیماست تنها دلیلش را می‌خواهم بدانم چرا ابتدا قبول و 5دقیقه بعد مخالفت کرد؟ خدا کند برای قدرت‌نمایی و هوای نفس نباشد که وای به حال ما!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا