تلویزیونیادداشت

سخنی با روابط عمومی صداوسیما

قرایی کار سختی دارد، ولی اگر در این سه جبهه اقدام جدی و حرفه‌ای رسانه‌ای کند و مثل بقیه اقداماتش جهادی و بیرون از بوروکراسی کار کند، می‌تواند اعتبار سازمان را بسیار بهبود ببخشد.

علی مرادخانی

 

روابط عمومی صداوسیما به دو دلیل کار بسیار سختی در پیش دارد. اول اینکه اگر قرار باشد تغییر و تحولات ادامه‌دار باشد بی‌شک این تحولات در فرامتن و پشت‌پرده حملات بی‌امان رسانه‌ای را در پی خواهد داشت. دوم اینکه روابط عمومی در دوره پیشین مدیریتش آنقدر از فضای حرفه‌ای فاصله گرفته که به جای ارتباطات دامنه‌دار و مؤثر رسانه‌ای، بیشتر با خاطراتی چون «حماسه رسانه» و و «ویژه‌نامه شوالیه» شناخته می‌شود.

حسین قرایی به عنوان مدیر جدید روابط عمومی سازمان هرچند به لحاظ ارتباطی و انسانی جزو بهترین‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است و تغییرات در ارتباطات را در همین مدت کوتاه حضورش به رخ کشیده، ولی برای توفیق بیشتر در حیطه مسئولیتش باید در سه حوزه اقدام به بازسازی هویت روابط عمومی سازمان کند.

اول، ارتباط دامنه‌دار، دوستانه و جدی و در عین حال توام با رفاقت و دوستی با خبرنگاران حوزه تلویزیون. تا فاصله‌بلند و ترس غالبی که امروز در مواجهه با سازمان درمیان خبرنگاران وجود دارد از میان برود و فضای گفتگو و نقد منصفانه به عرصه رسانه بازگردد.

دوم، ارتباط جدی با رسانه‌های فضای مجازی و تنظیم نسبت فضای مجازی با تلویزیون برای توزیع درست و دقیق محتواها و خبرها در فضای مجازی برای کسب اعتبار بیشتر صداوسیما از این طریق و البته شناخت فضای پیچیده رسانه‌های اینستاگرامی که ملغمه‌ای از حرفه‌ای‌ها و قلم‌به‌مزدهای تلکه‌بگیر است؛ آن هم در شرایطی که می‌دانیم همین الان پلتفرم‌ها چه پول‌پاشی‌هایی در همین فضای مجازی می‌کنند. ولی باز هم چه فاصله نجومی‌ای دارند با اعتبار تلویزیون.

و سوم، ایجاد شبکه‌ای میان آدم-رسانه‌های داخل سازمان که هم ارتباط با شبکه ها را بهبود می‌بخشند و هم قدرت بسیاری از جلوگیری از موج‌ها و حملات گاه و بیگاه دارد؛ نیاز به تصریح نیست که مؤثرترین حملات این سالهای اخیر به سازمان، از دل همین جریاناتِ درون سازمانی شکل گرفته.

قرایی کار سختی دارد، ولی اگر در این سه جبهه اقدام جدی و حرفه‌ای رسانه‌ای کند و مثل بقیه اقداماتش جهادی و بیرون از بوروکراسی کار کند، می‌تواند اعتبار سازمان را بسیار بهبود ببخشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا