تیتر روزسینمای ایران

دو واکنش متفاوت به اکران «قهرمان» فرهادی

تازه‌ترین ساخته اصغر فرهادی از کمتر از 24ساعت پیش در سالن‌های سینما در شیراز و پس از آن در سانس‌های فوق‌العاده در تهران به نمایش درآمد و تا این لحظه بیش از 15هزارنفر در سراسر کشور به تماشای آن نشستند.

اکران گسترده «قهرمان» که نماینده سینمای ایران در اسکار نود و چهارم است و در جشنواره کن موفق به دریافت جایزه بزرگ هیات داوران این جشنواره شده همانطور که پیش‌بینی می‌شد با استقبال مخاطبان علاقمند به سینما روبه‌رو شد و به نظر می‌رسد در روزهای آینده هم این استقبال ادامه پیدا کند.

سعید سهیلی کارگردان سینمای ایران که قرار بود فیلم «گشت3» به کارگردانی او همزمان با «قهرمان» روی پرده سینماها برود و با تصمیم سازمان سینمایی اکران آن متوقف شد در صفحه شخصی اینستاگرامش با استقبال از اکران فیلم اصغر فرهادی نوشت:

«هیچ من و تویی به اندازه «ما» مهم نیست، هیچ آمدن و نیامدنی به اندازه «ماندن» مهم نیست، هیچ سکوت و صدایی به اندازه «همصدایی» مهم نیست، هیچ حب و بغضی به اندازه «همدلی» مهم نیست، هیچ امیر و سفیری به اندازه «مردم» مهم نیست، هیچ ناخدا و کدخدایی به اندازه «خدا» مهم نیست و هیچ فیلمی به اندازه «سینما» مهم نیست. خوش آمدی قهرمان، چراغت تابان سینما.»

علیرضا داوودنژاد یکی دیگر از کارگردانان باسابقه سینمای ایران اما از جنبه‌ای دیگر به اکران فیلم «قهرمان» واکنش نشان داد و نسبت به آسیب دیدن فیلم‌هایی که همزمان با این فیلم اکران خواهند شد هشدار داد.

کارگردان «نیاز» و «فراری» در صفحه شخصی‌اش نوشت:

«از قهرمان تیغ نسازید. همراه دو سه فیلم قوی دیگر اکران ظاهرا پساکرونا را افتتاح کردن و از استقبال مردم کف فروش برنده ساختن و از دم تیغ گذراندن بقیه فیلم‌ها تنها راه ناگزیر پیش رو نیست. موسسه رسانه‌های تصویری را احیا کنید و با حمایت از نمایش آنلاین و تامین امنیت بازار و جذب مخاطب برای فیلم‌ها به مقابله با انحصار و بازار سیاه بروید.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا