سینمای ایرانانتخاب سردبیر

جنبش می تو آبروی سینماگران را به خطر انداخته

محمد خزاعی در واکنش به جنبش می تو این جنبش را مخل آبروی اجتماعی و خانوادگی سینماگران عنوان کرد.

محمد خزاعی در واکنش به جنبش می تو این جنبش را مخل آبروی اجتماعی و خانوادگی سینماگران عنوان کرد.

سینماپلاک؛ ، محمد خزاعی در نشست مشترک با هیات مدیره، مدیرعامل، رؤسا و نمایندگان اصناف خانه سینما، به برخی حاشیه‌های این روزهای سینما از جمله جنبش می تو، بیانیه سیاسی سینماگران و واگذاری شبکه نمایش خانگی به ساترا اشاره کرد.

رئیس سازمان سینمایی که در بخشی از سخنانش مشکلاتی که از ابتدای تصدی سمت ریاست سازمان سینمایی به آنها دچار شده را لیست کرد و از تلاشش برای تغییر نگرش‌ها گفت و در ادامه افزود: درست زمانی که ما باید نگرش اذهان‌عمومی و مسئولان را نسبت به سینما درست کنیم به یکباره جنبش me too راه می‌افتد که امنیت شغلی و روانی و آبروی اجتماعی و خانوادگی بسیاری از سینماگران را دچار خطر کرده است. هنوز این مشکل حل نشده است از طرف چند تا سینماگر بیانیه تند سیاسی منتشر می‌شود و همه این اتفاق‌ها امنیت روانی مدیریت را هم از سینما می‌گیرد. معتقدم این حاشیه‌ها راهبردها را قفل می‌کند و ضررش را خود سینما می‌بیند. اگر حواشی را کنار بگذاریم با تعامل و تکامل به رشد و رونق سینما می‌رسیم.

وی اظهار کرد: شما از بنده به عنوان همکار خودتان انتظاراتی دارید. تردید نکنید که قصد من همراهی شما است، اما نمی‌دانم در یک فضای آشفته و پرچالش توقع چه اتفاقاتی را دارید؟ من از صنوف هستم که در این جایگاه قرار گرفتم. این یک فرصت است که امروز رخ داده و باید از آن کمال بهره را ببریم.

رییس سازمان سینمایی گفت: همه برنامه‌ها و اقدامات در سازمان با تکیه به سه محور کلیدی قانون گرایی، استانداردسازی و عدالت محوری با رویکرد خانواده، اخلاق و امید راهبری می‌شوند.

وی افزود: ایجاد کارگروه فرهنگ و هنر که شخص رییس‌جمهور ریاست آن را بر عهده دارد، احیای شورای عالی سینما که ۲ ماه است از آغاز به کار آن می‌گذرد، شورای عالی هنر که بعد از ۱۲ سال تعطیلی دوباره در دولت جدید احیا شده اتفاقات مهم در حوزه فرهنگ و هنر است.

خزاعی گفت: ما باید همگرایی ایجاد کنیم. در این قضیه منافع مشترک مطرح است اما متاسفانه امروز برخی صرفاً در پی منافع و مشکلات شخصی‌شان هستند. یک نفر که خواسته شخصی‌اش به دلایل مختلفی برطرف نمی‌شود آن را به یک صنف تعمیم می‌دهد و با بروز بیانیه‌های نادرست این همگرایی‌ها از بین می‌رود. این برخوردها و جوسازی‌ها، برای سینما هم، خروجی نخواهد داشت.

پاسخ خزاعی به موضوع ساترا، شهرک سینمایی دیجیتال و….

وی در بخش دیگری در صحبت‌هایش با اشاره به پیگیری برخی از پرونده‌های اخلاقی در «شورای اخلاق حرفه‌ای سینما» گفت: متاسفانه، بسیاری از اصناف در مسئله me too سکوت کردند و بیانیه‌ای صادر نکردند تا به این واسطه بتوانیم امنیت شغلی و حرفه‌ای اعضایمان را تامین کنیم. بسیاری از مباحثی که در این زمینه مطرح می‌شوند مسائلی حقوقی و قانونی هستند که ابراز و بیان آنها آسیب‌های جدی در پی دارند که باید برای آن فکری کرد.

رییس سازمان سینمایی درباره واگذاری «ساترا» به سازمان صدا و سیما هم گفت: واگذاری «ساترا» به صدا و سیما در نتیجه اشتباهات عملکردی تهیه‌کنندگان صورت گرفت و نباید به این سازمان واگذار می‌شد. «ساترا» بدون شک ظرفیت جدیدی برای سینمای ایران بود که به دلیل زیاده‌روی برخی از افراد از دست رفت البته این موضوع به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داده شده و در آنجا قابل پیگیری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا