سینمای ایرانچهره‌ها در اینستاگرام

انصراف مستانه مهاجر از جنبش می تو/قرار ما این نبود!

مستانه مهاجر هم از جنبش می تو انصراف داد و امضای خود را پس گرفت.

پس از هنگامه قاضیانی که چند روز پیش و در پی انتشار عکس یکی از افراد متهم به آزارگری در صفحه ترانه علیدوستی از جنبش می تو انصراف داده بود، حالا مستانه مهاجر هم با انتشار یک استوری امضای خود را از بیانیه زنان سینماگر پس گرفت.

سینماپلاک؛ مستانه مهاجر با انتشار عکس زهرا امیرابراهیمی نوشت:

چه كسى بيشتر از او آزار ديده بود؟

به اصطلاح ، (مى تو)ئى تر از او در سينما كيست؟

او در حالي‌كه معتبرترين جايزهء بازيگرى را در دست داشت عشق را ميان همه مساوى كرد و گفت: عاشق تمام مردم ايران هستم حتى آنها كه زندگى ام را نابود كردند. و همه را بخشيد.

ديشب براى من درس بزرگى شد و يكبار ديگر ياد آور اين نكته بود كه صبر و صداقت فقط رنج نيست بلكه رشد و صيانت هم هست. و همچنان ديدم كه توفيق و جايزه ها هميشه با نقشه و سياست بدست نمى آيد.

مستانه مهاجر از جنبش می تو کنار کشید

براى من ديشب اين معصوميت بود كه گوى سبقت را از ماجراهاى شخصى مى ربود. قرار ما اين نبود. مى پنداشتم اين فعاليت مدنى و راهى كه به آن پيوستم اهرمى است براى توقف آزار و تعرض به زنان جامعه، نه بدنام كردن و فروپاشى روح و روان افراد، آنهم فقط سينما . ولى مدتى است ميبينم اين اقدام مهم اجتماعى ، با روشى غلط به ضدِّ خودش دارد تبديل ميشود و در اين ميان اين فقط سينماى مااست كه مورد هجوم بى وقفه قرار گرفته است.

شايد نمي‌توانم به درستى احساسم را بگويم اما اين را مي‌دانم كه به دلايلى با روش شما ( نه با اهدافمان ) در تعارضم و فكر مي‌كنم ديگر براى جمع ٨٠٠ نفرى شما مفيد نيستم. ترجيح ميدهم در وقتى ديگر با راهكارى خردمندانه تر، دور از هر گونه خشمى به اين راه بپيوندم. از اين رو امضاى خود را از شما دوستان پس مي‌گيرم.

به نظر می‌رسد اتهامی که کتایون ریاحی به یکی از بازیگران پیشکسوت سینمای ایران زد و حمایت صفحه 800 زن از این بازیگر بدون اینکه اتهامی به اثبات رسیده باشد، جنبش می تو را با چالشی جدید روبه‌رو کرده و برخی از بازیگران را در این مسیر مردد کرده است.

باید دید صفحه 800 زن که صفحه رسمی فعالیت‌های هیات 5نفره منتخب زنان امضاکننده بیانیه ضد خشونت علیه زنان در سینمای ایران است با این چالش چگونه برخورد خواهد کرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا