تیتر روزسینمای ایران

همه حاشیه های اکران «چپ، راست»

از نامه تند منوچهر محمدی به وزیر تا بیانیه شورای صنفی نمایش، همه حاشیه‌هایی که برای فیلم جدید حامد محمدی در یک روز اتفاق افتاد.

محمدرضا فرجی نمایش عمومی «چپ، راست» را به اصلاحات منوط کرد، شورای صنفی نمایش از تاخیر در اکران به دلیل شلوغی صف فیلم‌های در حال اکران خبر داد و منوچهر محمدی در نامه‌ای تند به محمدمهدی اسماعیلی از اوضاع وزارت «خوار و خفیف» شده فرهنگ نوشت.

صبح امروز مدیر کل دفتر نظارت بر عرضه نمایش فیلم سازمان سینمایی اعلام کرد: فیلم «چپ، راست» که پیش از این و در دولت قبل هم اصلاحیه خورده بود، تا انجام کامل اصلاحات امکان نمایش ندارد.

ساعتی پس از انتشار اظهارنظر محمدرضا فرجی درباره تازه‌ترین ساخته حامد محمدی، منوچهر محمدی در واکنشی تند با انتشار نامه‌ای سرگشاده به این اتفاق و توقیف فیلمش واکنش نشان داد.

تهیه‌کننده «چپ، راست» نوشت:

«جناب آقای دکتر اسماعیلی

من منوچهر محمدی، با کارنامه‌ای مشخص در سینمای ایران، اعلام می‌کنم علیرغم داشتن پروانه نمایش معتبر برای فیلم سینمایی «چپ، راست» از وزارتخانه تحت امر شما، دو هفته است که جز دروغ و جعلیات برای جلوگیری از نمایش این فیلم، چیزی ندیده‌ام و گواهان معتبری برای تصدیق این مدعا وجود دارد.

من و همکارانم با این شیوه مدیریت جز روزهای تلخ و اندوهبار برای سینمای ایران تصور نمی‌کنیم.

شما شأن وزارت فرهنگ و ارشاد را از ترس و زبونی، به قدری خوار و خفیف کرده‌اید که با آب هفت دریا پاک‌شدنی نیست.

حجت درباره ناتوانی مدیریت شما بر من تمام شد.

من از هزینه دادن باکی ندارم. امیدوارم شما هم که باب زبان داغ و درفش با اهل فرهنگ گشوده‌اید، آماده هزینه دادن باشید.

منوچهر محمدی
تهیه کننده سینمای ایران»

این نامه در حالی در رسانه‌ها منتشر شد که همزمان در گزارش جلسه شورای صنفی نمایش، علت اکران نشدن فیلم «چپ، راست»، ترافیک فیلم‌های در حال اکران عنوان شده و از هشتم دی ماه به عنوان تاریخ جدید این فیلم نام برده شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا