تیتر روزسینمای ایران

گام اول فارابی به سمت شفاف‌سازی

شب گذشته مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی سهم این نهاد در سرمایه‌گذاری بر 6 فیلم حاضر در جشنواره فیلم فجر را اعلام کرد.

فاطمه پاقلعه‌نژاد- سینماپلاک، علی مرادخانی مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی درباره حضور این بنیاد در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر توضیح داد: بنیاد سینمایی فارابی در چهلمین جشنواره فیلم فجر با ۶ فیلم حضور یافته است؛ «دسته دختران»، «بدون قرار قبلی»، «نگهبان شب»، «شادروان»، «بیرو» و «لایه های دروغ» که همه این فیلم ها با همت مدیران پیشین بنیاد تولید شده و به جشنواره فجر امسال رسیده که فارابی از منظر برآیند کیفیت فرمی و محتوایی مجموع آثار و تنوع در ژانر و موضوعات عملکرد مطلوب و قابل دفاعی دارد.

وی ادامه داد: بنیاد فارابی در تمام این فیلم ها به صورت مشارکت در تولید حضور یافته است که جزئیات این مشارکت ها بدین شکل است؛ «بدون قرار قبلی» ۸۰ درصد، «نگهبان شب» ۵۰ درصد، «دسته دختران» ۶۰ درصد، «شادروان» ۳۰ درصد، «بیرو» ۳۰ درصد و «لایه های دروغ» ۲۰ درصد.

هر چند این شفاف‌سازی تنها در حوزه میزان مشارکت این نهاد سینمایی در این فیلم‌ها صورت گرفته و رقم مشارکت شفاف بیان نشده اما می‌توان این حرکت علی مرادخانی مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی را به فال نیک گرفت اگر آن را اولین گام به سمت شفاف‌سازی در رقم بودجه فیلم‌ها بدانیم و دیگر نهادها هم در این مسیر پای بگذارند.

هزینه ساخت فیلم‌ها موضوعی است که همیشه در سینمای ایران راز مگو بوده و تهیه‌کننده‌ها و نهادهای سرمایه‌گذار بر روی فیلم‌ها به شدت بر روی نگفتن آن تعصب دارند. حال اما یکی از نهادهای دولتی حاضر در سینما که امسال با 6 فیلم یکی از پرکارترین نهادهای حاضر در سینماست، با اعلام درصد مشارکتش در فیلم‌های حاضر در جشنواره چهلم مسیری را آغاز کرده است که اگر در ادامه با اعلام شفاف جزئیات رقم هزینه‌کرد همراه شود، یک اتفاق تاریخی در سینمای ایران خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا