انتخاب سردبیرموسیقی

پرونده اتهام آزار جنسی باب دیلن کنار گذاشته شد

پرونده اتهام آزار جنسی باب دیلن خواننده، ترانه‌سرا و نویسنده آمریکایی بسته شد.

سینماپلاک؛ یک روز پس از آن که وکلای باب دیلن، شاکی پرونده او را که مدعی بود این خواننده در کودکی در سال ۱۹۶۵ از او سوء استفاده جنسی کرده است را متهم به دروغگویی و تهدید به غرامت کردند، زن ناشناس شکایتش را پس گرفت.

در شکایتی که سال گذشته ارائه شد، این زن ادعا کرده بود که دیلن در یک دوره شش هفته‌ای در سال 1965 از او سوء استفاده کرده است و او را از نظر جنسی، عاطفی و روانی آزار داده است.

زن ناشناس ادعا کرده بود که دیلن در آوریل و می ۱۹۶۵ در هتل چلسی منهتن چندین بار از او سوء استفاده جنسی کرده، به او مواد مخدر و الکل داده و از موقعیتش به عنوان یک موسیقیدان معروف برای آزار او استفاده کرده است.

وکلای دیلن و کارشناسان پرونده در مورد این ادعا تردید کردند و گفتند که اسناد نشان می‌دهد که دیلن در ماه آوریل و می در نیویورک نبوده است.

شاکی پرونده بعدا نسخه به‌روزشده‌ای از شکایت ارائه کرد که در آن قید شده بود این سوء استفاده در چند ماه از بهار ۱۹۶۵ صورت گرفته است.

وکلای باب دیلن به سرعت این پرونده را کذب، بدخواهانه و افتراآمیز و تزلزل گستاخانه ای خواندند که به عنوان یک دعوی حقوقی جلوه می کند.

اروین اسنایدر، وکیل اصلی دیلن گفته است: مطرح کردن این مسئله از همان اول افتضاح بود. این پرونده تمام شده است و ما خوشحالیم که شاکی از این ادعای ساختگی، صرف‌ نظر کرده و این پرونده خسارت‌بار منتفی شده است.

در جلسه‌ای که در روز پنجشنبه( ۲۸ ژوئن) برگزار شد، شاکی پرونده( J.C) ناگهان از قاضی فدرال ناظر پرونده خواست تا پیش از داوری آن را رد کند. به این معنی که این پرونده برای همیشه بسته شود و نتوان آن را دوباره به جریان انداخت. این اقدام زمانی صورت گرفت که او متهم به حذف پیام‌های کلیدی و تهدید به پرداخت غرامت شد.

مترجم: سارینا عزتی‌زاده

 

منبع: هالیوود ریپورتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا