تیتر روزسینمای ایران

ورود انفرادی به باشگاه 50میلیاردی‌ها/تی تی همچنان بی‌رقیب می‌تازد

انفرادی و تی تی پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت بودند.

صدرا حاج‌بابایی-سینماپلاک؛ انفرادی، تی تی، علف زار، چند می‌گیری گریه کنی؟2 و سگ‌بند پنج فیلم صدر جدول فروش سینمای ایران در هفته آخر تیرماه 1401 بودند.

انفرادی ساخته مسعود اطیابی که با تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان تولید شده است، در هفته‌ای که گذشت همچنان مانند چندین و چند هفته اخیر صدرنشین جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته بود و با بیش از 3.5میلیارد تومانی که در گیشه به دست آورد توانست وارد باشگاه 50میلیاردتومانی‌ها شود.

«انفرادی» دومین فیلم در تاریخ سینماست که توانسته 50میلیاردتومان در گیشه‌ها بفروشد اما نکته‌ی جالب اینجاست که فیلم دیگری که 50میلیاردی شده یعنی «دینامیت» هم ساخته سید مسعود اطیابی است و به تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان تولید شده است. نکته‌ای که پیش از این در گزارشی در سینماپلاک به آن اشاره کردیم و می‌توانید در لینک زیر بخوانید:

از تگزاس2 تا انفرادی؛ فرمول تکراری موفقیت مثلث بفروش سینمای ایران

 

مثلث الناز شاکردوست، هوتن شکیبا و پارسا پیروزفر، جذاب برای مخاطب امروز

الناز شاکردوست در تی تی

«تی‌تی» ساخته آیدا پناهنده که بازیگرانی مثل الناز شاکردوست، هوتن شکیبا و پارسا پیروزفر را در خود دارد در 7 روز اخیر توانست فروشی 3 میلیاردی را تجربه کند و به دومین فیلم پرفروش هفته تبدیل شود. در جدول فروش سالیانه سینمای ایران «تی‌تی» توانست با پشت سر گذاشتن «مرد بازنده»‌ی مهدویان و «چند می‌گیری گریه کنی 2» از علی توکل‌نیا جایگاه خود را تا رتبه هفتم ارتقا دهد.

«تی‌تی» در پانزده روز اکرانش توانسته فروش 8میلیارد تومانی داشته باشد که برای فیلمی که در دسته کمدی‌ها قرار نمی‌گیرد فروشی بالاتر از انتظار است.  با توجه به این حجم از فروش  و احتمال ادامه آن در هفته‌های بعد می‌توانیم شاهد افزایش دو رتبه‌ای «تی‌تی» در آینده باشیم و این فیلم را در جایگاه پنجمی پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 1401 ببینیم.

علف‌زار همچنان می‌فروشد

فیلم «علف‌زار» به کارگردانی کاظم دانشی که بازیگرانی همچون پژمان جمشیدی، سارا بهرامی و ستاره پسیانی  را در اختیار دارد در هفته‌های اخیر با استقبال خوبی از سوی تماشاگران سینما همراه شد. این فیلم این هفته هم 1.4میلیارد در سینماهای سراسر کشور فروخت و به سومین فیلم پرفروش هفته تبدیل شد. «علف‌زار» همچنین در این هفته با کنار زدن «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی فر جایگاه خود را به سومین فیلم پرفروش امسال ارتقا داد.

دو کمدی در جایگاه چهارم و پنجم فروش هفته

و اما «چند میگیری گریه کنی 2» که این هفته به چهارمین  فیلم پرفروش تبدیل شد درآمدی بالغ بر 720 میلیون تومان در گیشه به دست آورد. این فیلم که بازیگرانی مانند حامد آهنگی، حمید لولایی، عباس جمشیدی‌فر و ابولفضل پورعرب در لیست بازیگرانش حضور دارند، در هفته ای که گذشت حدود 22هزار مخاطب داشت که در 186سالن به تماشایش نشستند.

«سگ بند» ساخته مهران احمدی که بهرام افشاری و امیر جعفری در آن نقش‌آفرینی کردند و حدودا 4ماه است در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است، در هفته گذشته فروشی 540میلیونی را کسب کرد و انتظار می‌رود به زودی وارد باشگاه 40میلیاردی‌ها شود.

فروش آهسته و پیوسته «بازیووو»، «هناس» و «زالاوا»

«بازیووو» فیلمی از امیرحسین قهرایی که در ژانر کودک ساخته شده در 7 روزی که گذشت توانست در گیشه فروشی 400میلیون تومانی داشته باشد و به ششمین فیلم پرفروش هفته تبدیل شود. این فیلم 13هزار مخاطب را به خود جذب کرد و در 182 سالن به نمایش درآمد.

«هناس» داستان زندگی شهید داریوش رضایی‌نژاد همچنان در سینماها با قیمت بلیت شناور در حال اکران است و در 7 روز گذشته توانست 14هزار مخاطب و 300میلیون تومان فروش داشته باشد و رقم کل فروشش به بیش از 3میلیارد و 200میلیون تومان برسد.

«زلاوا» ساخته ارسلان امیری با 260 میلیون تومان فروش توانست رتبه هشتم را بین فیلم‌های هفته کسب کند. در کمتر از یک ماهی که از اکران این فیلم متفاوت و ژانر وحشت در سینماهای کشور گذشته، 31هزار مخاطب به تماشای آن نشسته‌اند و بیش از یک میلیارد و صد میلیون تومان به حساب این فیلم در گیشه ریخته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا