تلویزیونتیتر روز

مسابقات کشتی، پخش زنده فوتبال و حیات‌وحش، پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون

نظرسنجی مرکز تحقیقات درباره برنامه‌های شاخص شبکه‌های سیما در مهر ۱۴۰۰ منتشر شد.

در این نظرسنجی هم بار  دیگر پخش زنده مسابقات ورزشی بالاترین بیننده را برای تلویزیون به ارمغان آوردند. مستند حیات وحش همچنان از بسیاری از برنامه‌های تلویزیون پربیننده‌تر است و منتخب «خندوانه» که با بازپخش برنامه‌ مهمانانی که در سال گذشته از دنیا رفتند روی آنتن رفت در جایگاه چهارم پربیننده‌های تلویزیون قرار دارد.

نتایج این نظرسنجی که از افراد بالای ۱۲ سال و بالاتر و در تهران و ۳۰ شهر دارای مرکز صداوسیما انجام شده، نشان می‌دهد برنامه‌ای چون «سیم آخر» هنوز نتوانسته مخاطبان تلویزیون را برای نشستن پای این مسابقه که حالا با تمهیداتی مثل سقوط شرکت‌کننده‌ها مهیج‌تر از فصل قبل هم شده، اقناع کند.

همچنین «فوتبال برتر» همچنان در جایگاه آخر برنامه‌های پربیننده‌ تلویزیون قرار دارد و در حالی‌که بیش از 32درصد از مخاطبان پخش زنده مسابقات فوتبال را از شبکه سه دنبال می‌کنند اما برنامه محمدحسین میثاقی تنها 20درصد مخاطب را پای تلویزیون می‌نشاند که این میزان مخاطب با 70درصد رضایت از این برنامه، پایین‌ترین میزان رضایتمندی را در میان مخاطبان برنامه‌های دیگر تلویزیون دارند!

جدول زیر ۱۰ برنامه‌ای را به نمایش گذاشته که بیشترین میزان بیننده و رضایت را داشته‌اند.

شبکه سه، برنامه دایره طلایی (مسابقات کشتی قهرمانی جهان). میزان بیننده: ۳۳.۴. میزان رضایت:۹۳.۲.

شبکه سه، برنامه فوتبال برتر (پخش زنده فوتبال)، میزان بیننده: ۳۲.۶. میزان رضایت:۸۳

شبکه مستند، مستند حیات وحش، میزان بیننده: ۳۰.۶، میزان رضایت:۸۹.۸.

شبکه نسیم، منتخب برنامه خندوانه. میزان بیننده: ۲۷.۴، میزان رضایت:۸۹.۹.

شبکه ورزش، مسابقات کشتی قهرمانی جهان، میزان بیننده:۲۶. میزان رضایت: ۹۱.۸

شبکه سه، برنامه سمت خدا. میزان بیننده: ۲۳.۸. میزان رضایت: ۸۸.۴.

شبکه یک سیما، برنامه ایرانگرد. میزان بیننده: ۲۳.۳. میزان رضایت: ۹۳.

شبکه سه سیما. برنامه گزارش ورزشی. میزان بیننده: ۲۳.۲. میزان رضایت:۸۸.

شبکه سه. برنامه سیم آخر. میزان بیننده: ۲۲.۳. میزان رضایت:۸۳.۹

شبکه سه، برنامه فوتبال برتر (کارشناسی فوتبال با اجرای محمدحسین میثاقی). میزان بیننده:۲۰.۲، میزان رضایت:۷۰.۲.

مرکز تحقیقات صداوسیما اعلام کرده است بر اساس متغیرهای جمعیت‌شناختی، زنان بیشتر از مردان برنامه «سمت خدا» و مردان بیشتر از زنان برنامه‌های «فوتبال برتر (پخش زنده فوتبال)» و «دایره طلایی» شبکه سه و «مسابقات کشتی قهرمانی جهان» شبکه ورزش را تماشا کرده‌اند.

طبق این پژوهش، بر اساس متغیرهای جمعیت‌شناختی به لحاظ سن هم افراد ۵۰ سال و بالاتر، برنامه «سمت خدا» از شبکه سه و برنامه «ایرانگرد» از شبکه یک سیما و افراد ۱۲ تا ۱۸ سال برنامه‌های «فوتبال برتر (پخش زنده فوتبال)» و «دایره طلایی» شبکه سه سیما و برنامه «حیات وحش» شبکه مستند و «منتخب خندوانه» شبکه نسیم را بیشتر از دیگر گروه‌های سنی دیده‌اند.

این پژوهش نشان می‌دهد ۲۲.۹ درصد مردم از طریق اینترنت بیننده تکرار برنامه‌های سیما بوده‌اند. همچنین ۲۱.۲ درصد هم حاشیه‌ها و رویدادهای برنامه‌های شبکه‌های سیما را از طریق شبکه‌های اجتماعی پیگیری می‌کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا