سینمای ایرانتیتر روز

مجوز سه فیلم اکران نوروز پشت سد نهادهای مختلف

«لامینور»، «علف‌زار» و «مرد بازنده» به اکران می‌رسند؟

فاطمه پاقلعه‌نژاد-سینماپلاک؛ درحالی‌که ده روز پیش شورای صنفی نمایش ترکیب فیلم‌های اکران نوروز را معرفی کرد، گفته می‌شود سه فیلم از لیست این شورا، برای کسب مجوز نمایش پشت سد نهادهای مختلف گیر کرده‌اند.

«علف‌زار» اولین ساخته کاظم دانشی که در جشنواره چهلم تحسین منتقدان و اهالی رسانه را کسب کرد، همانطور که پیش‌بینی می‌شد به خاطر موضوع ملتهبش برای دریافت مجوز نمایش دچار مشکل شده است. گفته می‌شود قوه قضاییه در حال حاضر سد راه این فیلم برای نمایش است و باید دید آیا بهرام رادان می‌تواند رضایت این نهاد را کسب کند یا خیر. «علف‌زار» داستان یک بازپرس قضایی با بازی پژمان جمشیدی است که با پرونده‌ای حساس دچار چالش می‌شود.

«مرد بازنده» آخرین ساخته محمدحسین مهدویان یکی دیگر از فیلم‌های اکران نوروز است که در جشنواره چهلم به نمایش درآمد و هنوز نتوانسته پروانه نمایش اکران نوروزی را از سازمان سینمایی کسب کند. گفته می‌شود نیروی انتظامی نهادی است که بر «مرد بازنده» اصلاحیه‌هایی داده که باید انجام شود تا این فیلم در نوروز به نمایش درآید. «مرد بازنده» داستان یک مامور آگاهی با بازی جواد عزتی است که باید راز معمای یک قتل را کشف کند و در این میان با خانواده خود هم درگیری‌هایی دارد.

«لامینور» آخرین ساخته داریوش مهرجویی به تهیه‌کنندگی رضا درمیشیان فیلم دیگری است که هر چند تیزرهایش منتشر شده و تهیه‌کننده‌اش روزشمار اکران فیلم را هر روز منتشر می‌کند اما هنوز موفق به کسب پروانه نمایش نشده است. براساس آنچه مرتضی شایسته در گفت‌وگو با برنامه رادیویی سینمامعیار مطرح کرده است، مشکل «لامینور» بدعت عجیب سازمان سینمایی دولت یازدهم است که مطابق آن فیلم‌هایی که در دولت قبل مجوز نمایش گرفته‌اند باید در این دولت هم برای بازبینی و کسب مجدد این مجوز اقدام کنند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا