تیتر روزسینمای ایران

از تگزاس2 تا انفرادی، فرمول تکراری موفقیت مثلث 125میلیاردی سینما

ترکیب سه نام مسعود اطیابی، ابراهیم عامریان و حمزه صالحی در میان عوامل سه فیلم (تگزاس2، انفرادی و دینامیت) از ده فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران به چشم می‌خورد.

سینماپلاک؛ با عبور فیلم سینمایی انفرادی از رقم فروش 42میلیارد تومان این ساخته مسعود اطیابی توانست «گشت3» را پشت سر بگذارد و پس از «دینامیت» به دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران (بدون در نظر گرفتن تورم سالیانه) تبدیل شود.

مسعود اطیابی کارگردان

با این اتفاق دو فیلم اول جدول فروش سینمای ایران «دینامیت» و «انفرادی» هر دو ساخته مسعود اطیابی هستند و این کارگردان آنها را در همکاری با ابراهیم عامریان به عنوان تهیه‌کننده و حمزه صالحی به عنوان نویسنده جلوی دوربین برده است. با اضافه کردن «تگزاس2» که با فروش 25میلیاردی در رده هشتم پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای ایران قرار دارد به این دو فیلم، می‌توان اطیابی، عامریان و صالحی را مثلث بفروش سینمای ایران نامید.

انفرادی با رضا عطاران سگ بند را جا گذاشت

افرادی که هرچند فیلم‌هایشان در رده فیلم‌های تجاری قرار می‌گیرد اما در این عرصه با داشتن سه فیلم در ده فیلم برتر جدول فروش تاریخ سینما، به نظر می‌رسد به خوبی رگ خواب مخاطب را پیدا کرده و توانسته‌اند آنچه تماشاگر این روزها قهر با سینمای ایران می‌خواهد را به او عرضه کنند.

ابراهیم عامریان که در کنار برادرش در کار تجارت مشغول است، کار خود را با سرمایه‌گذاری در «من سالوادور نیستم» آغاز کرد، پس از موفقیت این فیلم در گیشه، حضور در سینما را تجارتی سودده یافت و در همکاری‌های بعدی خود و با همان دست‌فرمانِ فیلم «من سالوادور نیستم» با مسعود اطیابی، «تگزاس» را برای سینمای ایران به عنوان تهیه‌کننده عرضه کرد.

ابراهیم عامریان کارگردان و تهیه‌ کننده

فیلمی که به نویسندگی بابک و میثم کایدان حدود 15میلیارد تومان در سال 97 فروخت. پس از آن عامریان، اطیابی با حمزه صالحی همکار شدند و به سرعت «تگزاس2» را کلید زدند و پس از تکرار موفقیت و فروش 25میلیاردی، همین روند را در ساخت «دینامیت» و «انفرادی» ادامه دادند. فیلم‌هایی با فرمول مشخص و ترکیبی از قصه عامه‌پسند و بازیگران کمدی بفروش که به راحتی گیشه را تسخیر کردند.

موفقیتی که اطیابی و عامریان نتوانستند در عرصه سریال‌سازی تجربه‌اش کند. اطیابی «کامیون» را برای پخش در باکس سریال نوروزی شبکه دو ساخت و «جادوگر» را برای شبکه نمایش خانگی (درحال پخش از دو پلتفرم فیلیمو و نماوا). سریال‌هایی که هرچند هر دو قرار بود کمدی‌هایی باشند که مخاطب را درگیر می‌کند و می‌خنداند اما این اتفاق برایشان رخ نداد و برآیند نظرات مخاطبان وی‌اودی‌ها در شبکه‌های اجتماعی و آمار نظرسنجی‌های مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما نشان می‌دهد هیچ‌کدام از این دو سریال نتوانستند آن طور که باید و شاید در جذب مخاطب توفیقی داشته باشند.

عامریان هم در تجربه کارگردانی مشترک با حمزه صالحی سریال «نارگیل» را در ژانر کودک جلوی دوربین برد. سریالی که برای مخاطب کودک و نوجوان داستان جالبی داشت اما آنطور که باید مورد اقبال عمومی قرار نگرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا