نمایش خانگی

لغو مجوز فیلیمو و نماوا از سوی ساترا

یک رسانه از لغو مجوز فیلیمو و نماوا از سوی ساترا خبر داد.

یک رسانه از لغو مجوز فیلیمو و نماوا از سوی ساترا خبر داد.

سینماپلاک؛ به نقل از حساب توئیتری ماهنامه پیوست، فیلیمو و نماوا به دلیل پیروی نکردن و نگرفتن مجوز برای محصولات جدیدشان از ساترا از سوی این سازمان لغو مجوز خواهند شد.

طبق اخبار غیر رسمی، ساترا به دلیل پیروی نکردن این دو رسانه از دریافت مجوزهای لازم برای انتشار محتوای خود، مجوز آنها را باطل کرده است. گفته می‌شود هنوز ابطال مجوز این دو وی‌اودی به آنها ابلاغ نشده است.

این دو رسانه به دلیل ممیزی‌های بسیار که از سوی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر روی محتواهای تولید شده آنان اعمال می‌شد پخش تعدادی از محتواهای نمایش داده شده خود را منوط به دریافت مجوز از ساترا نکرده‌اند.

سریال‌های تولید شده مهمونی، جادوگر، نوبت لیلی در نماوا و جادوگر، یاغی و جیران در فیلیمو بدون دریافت مجوز انتشار از ساترا روی بسترهای پخش آنلاین قرار گرفته‌اند. موضوعی که چندهفته‌ای است ادامه یافته و همین اتفاق، واکنش ساترا را به دنبال داشته است.

سعید مقیسه رییس ساترا در گفتگوی کوتاه با خبرگزاری صبا، ضمن تایید این خبر گفت: ابطال مجوز فیلیمو و نماوا هنوز قطعی نشده است.

فیلیمو و نماوا پلتفرم‌های وی‌اودی که بخش اعظم بازار انتشار فیلم و سریال آنلاین را در ایران در اختیار دارند، از زمستان ۹۸ در پی توافق با ساترا، نظارت این سازمان را پذیرفتند اما مصوبه نظارت این سازمان بر محصولات پلتفرم‌ها که از سوی مجلس تصویب شده بود، از سوی شورای نگهبان رد شد و این بدین معنی است که هیچ ماده قانونی‌ای برای نظارت ساترا بر محصولات وی‌اودی‌ها وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا