سینمای ایران

شکایت فرهاد اصلانی از سمیه میرشمسی/حمایت ترانه علیدوستی از میرشمسی

فرهاد اصلانی از سمیه میرشمسی به دلیل طرح اتهام تعرض و آزار شکایت کرد.

سینماپلاک؛ همانطور که پیش‌بینی می‌شد جنبش تازه پا گرفته می‌تو در سینمای ایران وارد مرحله شکایت افراد متهم به تعرض جنسی از راویان روایت آزارهای جنسی شد.

درحالی‌که هفته گذشته سخنگوی قوه قضاییه از شکایت یکی از افرادی که در فضای مجازی روایت‌هایی از خشونت و آزارشان منتشر شده بود از دو بازیگر خبر داد و برخی رسانه‌ها گمانه‌زنی کردند این فرد حبیب رضایی است که از ترانه علیدوستی و شبنم فرشادجو شکایت کرده، روز گذشته سمیه میرشمسی در صفحه شخصی‌اش از شکایت فرهاد اصلانی از خود در شورای صیانت خانه سینما خبر داد.

میرشمسی با انتشار لایحه‌ای که در پاسخ به این شکایت برای این شورا فرستاده نوشت: دوشنبه هفته گذشته در نخستین تماس رسمی از «خانه سینما» متوجه شکایت آقای فرهاد اصلانی از خودم در شورای صیانت خانه سینما شدم.

همچنین میرشمسی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که در هیچ جلسه‌‌ای از شورای صیانت خانه سینما شرکت نخواهد کرد.

پس از انتشار این لایحه در صفحه شخصی میرشمسی، ترانه علیدوستی بازیگر و یکی از اعضای هیات 5نفره منتخب زنان برای رسیدگی به آزارهای جنسی در سینما، این پست سمیه میرشمسی را در صفحه شخصی‌اش بازنشر کرد. پیش از این ترانه علیدوستی که در فیلم سینمایی «برادران لیلا» با فرهاد اصلانی همکار بوده، در زمان برگزاری جشنواره کن، با بازنشر پستی از پخش‌کننده فیلم که پوستری از فیلم با تصویری از فرهاد اصلانی روی آن را منتشر کرده بود، مورد انتقاد شدید کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته بود.

بیشتر بخوانید:

باز شدن پای می تو در سینما به نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا