تیتر روزسینمای ایران

بیرو فیلم افتتاحیه جشنواره چهلم شد/آیین قرعه‌کشی با یاد حمید لبخنده، بکتاش آبتین و اشکان منصوری

بیرو ساخته مرتضی‌علی‌ عباس میرزایی براساس قرعه‌کشی به عنوان اولین فیلمی که در خانه جشنواره یا سینمای رسانه‌ها به نمایش درمی‌آید انتخاب شد.

قرعه‌کشی سانس‌های نمایش فیلم‌های جشنواره چهلم در خانه جشنواره در موزه سینما برگزار شد.

پژمان بازغی که اجرای این رویداد را برعهده داشت در آغاز این برنامه گفت: با جشنواره متفاوتی روبه‌رو خواهیم بود از مسعود کیمیایی تا کارگردان‌های جوان در این رویداد فیلم دارند.

در ادامه عباس کریمی با خواندن متنی از وضعیت سینما در دوران کرونا گفت.

اولین قرعه را عباس کریمی به نام فیلم ضد ساخته امیرعباس ربیعی برداشت و سیمون سیمونیان قرعه سانس اول چهارشنبه ۲۰ بهمن برداشت.

قرعه دوم به نام فیلم موقعیت مهدی ساخته هادی حجازی‌فر درآمد و حبیب‌اله والی‌نژاد تهیه‌کننده قرعه سانس دوم یکشنبه ۲۱ بهمن را برای این فیلم برداشت.

سومین قرعه را مهدی احمدی به نام فیلم شادروان ساخته حسین نمازی برداشت و عباس نادران تهیه‌کننده قرعه سه‌شنبه دوازدهم بهمن سانس دوم را برای این فیلم برداشت.

رضا پورزارعی با یادی از اشکان منصوری قرعه بعدی را به نام فیلم نگهبان شب ساخته رضا میرکریمی برداشت و نماینده فیلم قرعه سانس اول یکشنبه ۱۷ بهمن را برای این فیلم برداشت.

کیوان امجدیان نام فیلم برف آخر ساخته امیرحسین عسگری را از گوی برداشت و حسن مصطفوی تهیه‌کننده سانس اول روز چهارشنبه ۱۳ بهمن را به نام این فیلم برداشت.

فرامرز روشنایی با یاد دوستان رسانه‌ای که به دلیل ویروس کرونا از میان ما رفتند به‌خصوص لادن خاقانی قرعه بعدی را به نام هناس ساخته حسین دارابی برداشت و ثقفی نویسنده فیلمنامه قرعه سانس دوم شنبه ۱۶بهمن را برای این فیلم برداشت.

مصطفی وثوق‌کیا نام فیلم بدون قرار قبلی ساخته بهروز شعیبی را از تنگ درآورد و محمود بابایی تهیه‌کننده قرعه سانس دوم دوشنبه ۱۸بهمن را برای این فیلم برداشت.

دسته دختران ساخته منیر قیدی فیلم بعدی بود که طبق قرعه‌کشی در سانس دوم جمعه ۱۵بهمن به نمایش درمی‌آید.

هادی مومنی قرعه بعدی را به نام فیلم لایه‌های دروغ ساخته رامین سهراب از گوی برداشت و با انتخاب کارگردان، در روز ۱۳ بهمن سانس دوم به نمایش درخواهد آمد.

فرانک آرتا نام فیلم درب را از گوی درآورد و سیدهادی محقق کارگردان، قرعه سانس اول روز ۲۱ بهمن را برای این فیلم برداشت.

مهیار جوادی‌فر برای برداشتن قرعه بعدی روی سن آمد و در سخنانی از مسوولان برگزاری و وزیر فرهنگ خواست تکلیف داشتن کاخ ثابت برای جشنواره را مشخص کنند.
جوادی‌فر نام فیلم بیرو را از تنگ درآورد و مرتضی علی‌عباس‌میرزایی سانس اول جشنواره را برای این فیلم انتخاب کرد.
به این ترتیب بیرو به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره در سانس اول روز یازدهم بهمن به نمایش درمی‌آید.

پورکیانی قرعه بعدی را به نام فیلم ۲۸۸۸ ساخته کیوان علی‌محمدی و علی‌اکبر حیدری برداشت و با انتخاب کارگردان‌ها، این فیلم در سانس دوم سه‌شنبه ۱۹بهمن به نمایش درمی‌آید.

علی افشار نام فیلم خائن‌کشی ساخته مسعود کیمیایی را از تنگ درآورد و علی اوجی قرعه سانس دوم چهارشنبه ۲۰ بهمن را برای این فیلم انتخاب کرد.

محمدصادق عابدینی قرعه بعدی را به نام فیلم ماهان ساخته حمید شاه‌حاتمی برداشت و علی شاه‌حاتمی تهیه‌کننده سانس دوم پنجشنبه ۱۴بهمن را برای این فیلم برداشت و در سخنانی یاد حمید لبخنده و بکتاش آبتین را زنده کرد.

امیرحسین اشرفی با یاد زنده‌یادان اشکان منصوری و علی انصاریان نام فیلم علفزار ساخته کاظم دانشی را از تنگ درآورد و با قرعه نماینده فیلم سانس اول سه‌شنبه ۱۲ بهمن برای نمایش علفزار تعیین شد.

مرتضی حسینی نام مرد بازنده ساخته محمدحسین مهدویان را برداشت و کامران حجازی تهیه‌کننده قرعه سانس دوم روز اول جشنواره را برای این فیلم برگزيد.

میلاد نجفی نام فیلم ملاقات خصوصی ساخته امید شمس را از گوی درآورد و با انتخاب امید شمس این فیلم در سانس اول پنجشنبه ۱۴ بهمن به نمایش درمی‌آید.

مهیار حسن‌پور نام فیلم شهرک ساخته علی حضرتی را برداشت و با قرعه حضرتی، این فیلم نوزدهم بهمن در سانس اول به نمایش درخواهد آمد.

ایزد مهرآفرین نام فیلم نمور ساخته داوود بیدل را از تنگ برداشت و یاسر جعفری تهیه‌کننده فیلم قرعه سانس آخر جشنواره چهلم را برای این فیلم برداشت‌.

رضا منتظری با تشکر از تلاش‌های یزدان عشیری مدیر روابط عمومی جشنواره چهلم برای انتخاب برج میلاد به عنوان خانه جشنواره نام فیلم شب طلایی ساخته یوسف حاتمی‌کیا را برداشت و با قرعه‌ای که یوسف حاتمی‌کیا انتخاب کرد این فیلم در سانس اول شانزدهم بهمن به نمایش درخواهد آمد.

مارال دوستی نام فیلم بی‌رویا ساخته آرین وزیردفتری را از گوی برداشت و آرین وزیردفتری قرعه سانس اول دوشنبه ۱۸ بهمن را برای این فیلم برداشت.

محسن سرافراز نام فیلم بی‌مادر ساخته سیدمرتضی فاطمی را به عنوان آخرین فیلم برداشت و با انتخاب سیدمرتضی فاطمی این فیلم در سانس اول جمعه ۱۵ بهمن به نمایش درخواهد آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا