انتخاب سردبیر

اظهارنظر الیف شافاک نویسنده ملت عشق درباره جوان‌های عصر جدید

الیف شافاک برگزیت و بحران آب و هوایی را نمونه‌هایی از اقدام های نسل‌های گذشته که آینده را خراب کرده اند.

الیف شافاک نویسنده مشهور ترک تبار برگزیت و بحران آب و هوایی را نمونه‌هایی از اقدام های نسل‌های گذشته که آینده را خراب کرده اند.

سینماپلاک؛ الیف شافاک نویسنده مشهور ترکی-انگلیسی کتاب «ملت عشق» گفت معتقد است «فریاد بسیاری از جوانان بلند می‌شود» زیرا که این جوان ها احساس می‌کنند آینده‌شان «توسط نسل‌های قبل تر شکل گرفته است.»

این رمان‌نویس ترک‌تبار بریتانیایی در جشنواره «هی» در این باره گفت: جوان بودن به‌ویژه در این عصر، سخت است.

شافاک با اشاره به برگزیت و وضعیت اضطراری آب و هوایی در دنیا گفت: این اتفاقات، وضعیت آینده آن جوانها است که توسط نسل های قبلی از بین رفته است.

این نویسنده همچنین از «نابرابری های گسترده» که در دوران همه گیری کرونا تشدید شده است صحبت کرد و گفت که زنان، اقلیت ها و جوانان به طور نامتناسبی از عواقب این اتفاق رنج می برند.

نویسنده «مرید معمار» گفت: از آنجایی که جوانان کمتر از همتایان مسن‌تر خود در موقعیت‌های مالی باثباتی قرار دارند، «یک حالت نگرانی و اضطراب هستی گرایانه» در میان آنها به وجود آمده است.

شافاک این ایده که جوانان «می‌خواهند سر نسل های قبل فریاد بزنند» را در رمان اخیرش، «جزیره درختان گمشده» که در فهرست نهایی جایزه زنان قرار گرفت، بررسی کرده است.

نویسنده «شرافت» با انتقاد از فضای مجازی چنین تصریح کرد: همه چیز برای نوجوانان بسیار سخت تر از گذشته شده است، همچنین میزان آزار و اذیت زنان و اقلیت ها در تمام سنین در فضای آنلاین در حال افزایش است و ما هیچ کاری برای مقابله با آن انجام نمی دهیم.

شافاک در پایان زمانی را که ما در آن زندگی می‌کنیم «عصر اضطراب» نامید و گفت: اگر «عصر اضطراب» به عصر بی‌تفاوتی تبدیل شود، دنیا بسیار تاریک‌تر خواهد شد و ما دیگر به یکدیگر اهمیت نمی‌دهیم. به نظر من ادبیات بیش از هر زمان دیگری حیاتی است، زیرا «پادزهر بی‌تفاوتی» بود.

 

منبع: صبا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا