ویژهموسیقی

استاد عثمان محمدپرست درگذشت/اعلام زمان مراسم تشییع

عثمان محمدپرست هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی صبح روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در سن ۹۴ سالگی فوت کرد.

سینماپلاک؛ استاد عثمان محمدپرست معروف به عثمان خوافی از استادان دوتار نوازی خراسان، پس از یک دوره بیماری صبح امروز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در سن ۹۴ سالگی در بیمارستان دار فانی را وداع گفت

نیکنام حسینی‌پور مشاور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر این خبر را تایید کرد.

عثمان محمدپرست یکی از مهم‌ترین و شناخته شده‌ترین راویان موسیقی دوتار خراسان است که از ۱۰ سالگی در این حوزه فعالیت کرده است. او در سال ۱۳۰۷ در شهر خواف از توابع خراسان رضوی زاده شد.

این هنرمند در زمینه فعالیت‌های خیرخواهانه و مدرسه‌سازی نیز فعالیت‌های بسیاری داشته است. او از مؤسسان جامعه یاوری فرهنگی به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی مدرسه ساز در ایران است.

محمدپرست همراه با مجتبی کاشانی و نیکول فریدنی این سازمان را تاسیس کرده و این جمع در سال‌های فعالیت خود توانستند بیش از ۶۰۰ مدرسه در مناطق محروم کشور بنا کنند.

مراسم تشییع پیکر استاد عثمان محمدپرست هنرمند موسیقی مقامی فردا جمعه ۳۰ اردیبهشت ماه همزمان با نماز جمعه در مصلای شهر خواف برگزار می‌شود.

نیکنام حسینی پور مشاور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: مراسم تشییع پیکر استاد عثمان محمدپرست فردا ۳۰ اردیبهشت ماه در مصلای شهر خواف برگزار و پیکر این هنرمند در بهشت زهرای این شهر به خاک سپرده می‌شود.

منبع: صبا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا