ویژهتلویزیون

کنایه عادل فردوسی پور به مدیر شبکه 3

عادل فردوسی پور در روزهای گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه شریف از جنگیدن برای رسیدن به هدف گفت.

سینماپلاک؛ عادل فردوسی‌پور در قسمتی از صحبت‌های خود در جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، در کنایه‌ای جنجالی گفت: شاید در مسیر پیشرفت، آدم‌هایی که در قواره شما نیستند، بالادست شما باشند ولی شما باید با این موانع بجنگید و آنها را از سر راه بردارید.

عادل فردوسی‌پور در این سخنرانی که حدود 5 دقیقه طول کشید برای‌ این دانشجویان نخبه از سختی راه می‌گوید، از خودش مثال می‌زند.
او که شریف درس خوانده و درس می‌دهد اما نه در رشته‌ای که برایش سختی کشیده تا به شریف برسد.

همان سختی گذر از لحظه‌های ناب نوجوانی که مستمعینش با شنیدن‌شان ذوق‌زده شده‌اند.

او اما از مسیر دشوار می‌گوید. از مسیر گزارش تنیس و سخت.کوشی تا قله اوج شهرت.
از شهرتی که عامل موهای زودتر از موعد سفید شده این روزهایش است. شهرت و البته محبوبیت، دو خصیصه‌ای که در کشورمان، مدیران رسمی اغلب برنمی‌تابندش. چه اینکه بخواهی باشی و خارج از مدار هم باشی!

عادل برای این جوانان از روزهای خوش فردا می‌گوید. فردایی که احتمالا در رویاهای‌شان باید همین‌جا رقمش می‌زدند اما دو یا سه سال بعد، چه کسی می‌تواند بگوید آیا قدر انگشتان یک دست این جوانانی که عادل نخبه می‌خواندشان، همین‌جا هستند؟ در وطن‌شان یا عشق به وطن‌شان را با خود می‌برند در مسیر سرنوشت، آن دورها جایی که رویاهای‌شان به عینیت نزدیک‌تر باشد برای‌شان؟

در این روزهای سخت که خیلی سخت‌تر شده از یک سال قبل. یک سال قبلی که همین فردوسی‌پور در همایش فارغ‌التحصیلان شریف گفت: قدیم.ترها وقتی برایم از رفتن می‌گفتند، با هیجان خاصی از ماندن می‌گفتم اما حالا راستش برای خودم هم سخت شده که چطور دفاع کنم از ماندن و برای‌شان از مزایای ماندن بگویم.»

او که یک سال دیگر را با مانع ممنوع‌التصویری که مدیران تلویزیون برایش سد کرده‌اند جنگیده، بار دیگر از جنگیدن با موانعی می‌گوید که دیگران بر سر راه افراد می‌گذارند. موانعی که حداقل در این اقلیم و این سرزمین گاهی بزرگتر و سخت‌تر هستند از همه‌جای دنیا. او اما همه را دعوت می‌کند به جنگیدن.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا