تیتر روزسینمای ایران

ویدئویی تلخ از گلریزان برای رضا رویگری

ویدئوی جدیدی از رضا رویگری در شبکه‌های اجتماعی وایرال شده که شرایط او را چندان مساعد نشان نمی‌دهد.

ویدئوی جدیدی از رضا رویگری در شبکه‌های اجتماعی وایرال شده که شرایط او را چندان مساعد نشان نمی‌دهد.

سینماپلاک؛ نام رضا رویگری را که در پلتفرم‌های جستجو، جستجو کنید بیشتر تیترهایی برایتان می‌آورد که چندان به هنر او ربط ندارد و بیشتر حاشیه‌های دوران کهولت و بیماری‌اش را نمایش می‌دهد. حاصل جستجوی عکسش هم بهتر از اینها نیست. برای پیدا کردن عکسی که چهره‌ای بهتر از او نمایش بدهد باید صفحه جستجو را چندین بار زیر و رو کنی. وضعیتی که برای یک هنرمند قدیمی اصلا مناسب به نظر نمی‌رسد.

این ویدئوی تلخ امروز در فضای مجازی وایرال شده و یک بار دیگر نام رضا رویگری را بر سر زبان‌ها انداخته. ویدئویی از اصطلاحا گلریزانی که توسط جمعی از چهره‌های معروف جنوب شهر برای رضا رویگری گرفته شده است.

آنچه از این ویدئو برمی‌آید اما نه آن گلریزان‌های با عزت و احترامی است که در تاریخ و در فیلم‌های تاریخی دیده‌ایم و درباره‌شان خوانده‌ایم. چیزی که در اینجا مشهود است چهره مغبون و شکسته هنرمندی پیشکسوت است که به نظر می‌رسد در این وضعیت گیر افتاده و خودش هم از شرایطی که این گروه برایش پیش آورده‌اند رضایت ندارد و افرادی که این شرایط را به وجود آورده‌اند اما خرسند و خندان و راضی بی‌توجه به او به کار خود ادامه می‌دهند.

هنرمندی که همین چند هفته پیش از مدیران صداوسیما تا وزارت فرهنگ با او عکس یادگاری گرفتند و از حل مشکلش گفتند. اینکه سرانجام آن وعده‌ها چه شد را نمی‌دانم اما دیدن این ویدئو و شرایطی که رویگری در آن گرفتار شده کار راحتی نیست.

حتی اگر وعده‌های گفته شده محقق شده باشد و اگر خانه‌ای برای رضا رویگری تدارک دیده شده باشد تا او بقیه عمرش را در آن سپری کند، آنچه از این ویدئو مشهود است نیاز این هنرمند به یک همراه و مشاور است تا در مواقع این‌چنینی اجازه ندهد رضا رویگری این‌گونه بازیچه چنین افرادی شود تا برای خود کسب شهرت کنند.

فرد یا موسسه‌ای که در نقش مدیر برنامه‌های این هنرمند حاضر شده و ضمن حفظ کرامت و استقلال او، برنامه‌هایش را تنظیم کند و اجازه چنین سو استفاده‌هایی را به افراد ندهد. شاید بد نباشد موسسه هنرمندان پیشکسوت که وظیفه حمایت از هنرمندان و تامین آرامش و آسایش‌شان را دارد در این زمینه ورود کند.

بیشتر بخوانید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا