یادداشتتلویزیون

وضعیت زرد، وضعیت ایده‌آل وحید جلیلی و مدیران جدید سیما!

«وضعیت زرد»؛ این احتمالا وضعیت ایده‌آل رسانه ملی با مدیریت پیمان جبلی و البته مرد همه‌کاره حوزه‌های نمایشی او یعنی وحید جلیلی است.

سینماپلاک؛ در روزهای باقی‌مانده تا ماه محرم تقریبا پخش برنامه‌های سه برنامه‌ساز شاخص تلویزیون به پایان می‌رسد و این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که پست اینستاگرامی محمد بحرانی در دفاع از رامبد جوان، به طور تلویحی خبر از پایان همیشگی «خندوانه» داد و نطق احساسی احسان علیخانی در شب فینال «عصر جدید» تائیدی شد بر پایان این برنامه.

به اینها تبعید رضا رشیدپور از آنتن زنده به ساخت یک مسابقه تولیدی و تعطیلی «کتاب‌باز» سروش صحت را هم بیافزایید.

مهران مدیری هم اگرچه فعلا برای دو ماه به مرخصی می‌رود تا پایان ماه صفر اما برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که این چهره محبوب مدیران سابق تلویزیون هم دیگر برگشتی به آنتن نخواهد داشت!

چراغ سبز به وضعیت زرد/پشت پرده سه فصلی شدن یک سریال ضعیف
سریال وضعیت زرد

اما چرا؟ این اتفاقات ریشه در نوع نگاه مدیریتی وحید جلیلی دارد. او که سریال «وضعیت زرد» با کمتر از ده درصد مخاطب، حاصل کار گروه نزدیکانش است و درحالی دستور به ساخت فصل دوم این سریال را داده که مخاطبش زیر 5درصد بوده است.

او سال‌هاست با راه‌اندازی جشنواره عمار سبک دیگری را برای برنامه‌سازی رشد می‌دهد. تیپیکال مورد نظرش در تضاد با نگاه ستاره‌محوری است که سال‌ها مدیرانی چون اصغر پورمحمدی ترویج می‌کردند و اعتقاد داشتند سیما برای ستاره شدن این افراد هزینه داده و با جذب حداکثری می‌خواستند مانع از کاهش سرمایه‌های اجتماعی رسانه ملی و ریزش مخاطبش شوند.

خندوانه و عصر جدید در مسیر تعطیلی
فصل خاموشی ستاره‌ها

در نگاه جلیلی اما این فرار مخاطب انگار اهمیتی ندارد و با برخوردهای چکشی حتی به دنبال حذف و تعلیق پلتفرم‌های داخلی هستند تا این ستاره‌های فاصله گرفته از تلویزیون بیرون از صداوسیما هم جایی برای کار و برنامه‌سازی نداشته باشند.

آنها که قبل‌تر فوتبال برتر را به جای نود ساختند حالا بر اساس پیش‌بینی شوخی وحید آقاپور در طنز ممیزی ورژن خودی شده کتاب‌بازشان را با مجری طراز خود می‌سازند و روی آنتن می‌برند.

این تفکر جای عصر جدید سراغ قهرمان خواهند رفت که بشیر_حسینی خودشان بعد از دو فصل حضور در عصر جدید ایده‌اش را داده و می‌خواهد یک استعدادیابی صیانت شده انجام دهد تا دیگر یکی مثل علیخانی روی آنتن زنده از این نگوید که برای تداوم این کار باید اجازه حضور بیشتر خانم‌ها در عصر جدید داده شود!

در مدل ایده‌آل جلیلی برای رسانه ملی همه باید همان چیزی را بپسندند که مورد پسند او و همفکرانش باشد. شما نمی‌پسندید؟ تلویزیون را خاموش کنید!

 

بیشتر بخوانید:

فصل خاموشی ستاره‌ها/خندوانه و عصر جدید در مسیر تعطیلی؟

چراغ سبز به وضعیت زرد/پشت پرده سه فصلی شدن یک سریال

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا