نمایش خانگی

همه ماجراهای شهرک کلیله و دمنه/سکانس دردسرساز را اینجا ببینید

سریال شهرک کلیله و دمنه که تا امروز 5قسمت از آن از پلتفرم فیلمنت پخش شده، این روزها با چالش‌هایی روبه‌رو شده است. درحالی‌که برخی رسانه‌ها از توقف پخش این سریال خبر داده بودند، رئیس ساترا اعلام کرد توقیف این سریال نیاز به دستور قضایی دارد.

«شهرک کلیله و دمنه» عنوان یکی از سریال‌های پلتفرم فیلمنت است که شبیه چند سریالی که به تازگی از طریق پلتفرم‌ها پخش شده است، برای پخش از ساترا مجوز نگرفته است.

سریال عروسکی‌ای که مرضیه برومند پس از سال‌ها جلوی دوربین برده است، با همه المان‌های سریال‌های این کارگردان کهنه‌کار که در سال‌های نه چندان دور یکی از مهمترین سریال‌سازان تلویزیون بود.

این سریال عروسکی قصه یک زوج آهو است که به شهر مهاجرت کرده‌ و در یک مجتمع مسکونی ساکن شده‌اند.

مرضیه برومند در این سریال مثل اغلب سریال‌های عروسکی و غیرعروسکی‌اش دغدغه‌های اجتماعی را وارد درام کرده است. از آپارتمان‌نشینی تا چالش‌های شهرنشینی و حتی تاثیرات فضای مجازی بر زندگی‌های امروزی.

سکانس دردسرساز شهرک کلیله و دمنه

حواشی این سریال اما از انتشار یک سکانس در شبکه‌های اجتماعی شروع شد. سکانسی که دو کاراکتری که می‌توان آنها را به نوعی نماد نسل جوان دانست درباره ازدواج حرف می‌زنند و کاراکتر «شیرو» که تمام المان‌های یک کاراکتر منفی را دارد از ازدواج به عنوان پرتگاه یاد می‌کند.

این سکانس و برخی از صحنه‌های ارتباط میان زوج‌های مختلف در این سریال به مذاق یک گروه فکری خاص خوش نیامده و از آنها با عنوان محتوای نابهنجار یاد شد و براساس آنها کارزاری در خبرگزاری فارس منتشر شده که تا امروز 36هزار امضا پای آن قرار گرفته است.

در ادامه این اتفاقات روز گذشته خبرهایی منتشر شد مبنی بر توقف پخش این سریال. خبرهایی که سعید مقیسه رئیس ساترا در واکنش به آنها به خبرگزاری تسنیم گفته: فعلاً سریال متوقف نشده و نیاز به دستور قضایی دارد که هنوز قطعی نشده است. اما برخی قسمت‌های نابه‌هنجار، اصلاح محتوایی شده است. البته هنوز همه ایرادهای محتوایی برطرف نشده لذا مجوز صادر نشده است.

مقیسه همچنین در گفت‌وگو با صبا از تلاش برای دریافت حکم قضایی برای فیلتر پلتفرم فیلمنت خبر داده است. اتفاقی که به نظر می‌رسد چالش میان ساترا و پلتفرم‌ها را وارد مرحله جدیدی خواهد کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا