تلویزیونتیتر روز

نمایش خانگی پربیننده‌ تر از ماهواره/نظرسنجی جدید صداوسیما

مرکز تحقیقات صداوسیما آمار بیننده‌های سریال های تلویزیونی را منتشر کرد.

«سرجوخه» محبوب ترین سریال تلویزیون در آبان ماه شد.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما برنامه «خندوانه» شبکه نسیم با ۳۵/۶ درصد مخاطب در صدر برنامه­‌های تلویزیون در آبان بود، سریال «سرجوخه» با ۲۷/۷ درصد مخاطب در نیمه اول و با ۳۲/۹ درصد مخاطب در نیمه دوم آبان نیز در صدر سریال‌های تلویزیون قرار گرفت.

به گزارش سینماپلاک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی صداوسیما؛ نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما در آبان ماه ۱۴۰۰ نشان می‌دهد ۷۹/۷ درصد مردم بیننده برنامه‌های سیما بوده‌اند.

برنامه خندوانه شبکه نسیم با ۳۵/۶ درصد مخاطب در صدر برنامه­ های تلویزیون در آبان قرار دارد.

مستند حیات‌وحش شبکه مستند با ۳۱/۵ درصد بیننده در رتبه دوم علاقه‌مندی‌های مخاطبان قرارگرفته و برنامه فوتبال برتر (پخش زنده مسابقات فوتبال کشور) شبکه سه سیما نیز در این نظرسنجی با ۲۶/۸ درصد حائز رتبه سوم شده است.

بر مبنای این آمار و در دسته ­بندی برنامه ­های خانوادگی، سیمای خانواده شبکه یک با ۱۱/۹ درصد، به خانه برمی­گردیم از شبکه ۵ با ۱۱/۷ درصد، عصر خانواده از شبکه ۲ با ۸/۳ درصد مخاطب به ترتیب پرمخاطب ­ترین برنامه­ ها با محوریت خانواده و سبک زندگی سیما بودند.در میان برنامه­ های صبحگاهی سیما، به ترتیب صبح‌به‌خیر ایران از شبکه یک سیما با ۱۰/۶ درصد مخاطب، سلام صبح‌به‌خیر از شبکه سه سیما با ۸ درصد و صبحی دیگر از شبکه آموزش با ۶ درصد مخاطب، برنامه ­های پربیننده صبح تلویزیون بودند.

در میان برنامه ­های سرگرمی­ محور تلویزیون، خندوانه شبکه نسیم با ۳۵/۶ درصد مخاطب، حیات‌وحش شبکه مستند با ۳۱/۵ درصد، اعجوبه­‌ها شبکه سه سیما با ۱۹/۸ درصد و سیم آخر شبکه سه سیما با ۱۶/۹ درصد پرمخاطب­ ترین برنامه ­های این بخش بودند.

برنامه­ های ورزشی سیما نیز مورد توجه مخاطبان بوده­ اند. در بخش پخش زنده مسابقات، فوتبال برتر (پخش زنده فوتبال لیگ برتر) با ۲۶/۸ درصد مخاطب و گزارش ورزشی با ۱۶/۴ درصد از شبکه ۳ و در بخش برنامه ­های ورزشی تولیدی، فوتبال برتر (کارشناسی فوتبال) با ۱۵/۸ درصد از شبکه ۳، برنامه­ های لذت فوتبال با ۱۵/۶ درصد، فوتبال ۱۲۰ با ۱۵/۴ درصد، ویدئو چک با ۱۲/۵ درصد و شب ­های فوتبالی با ۱۲/۲ درصد از شبکه ورزش به ترتیب پرمخاطب ­ترین برنامه­ های ورزشی سیما بودند.

در میان برنامه ­های سیاسی و اندیشه محور سیما، برنامه ­های جهان­ آرا با ۴/۶ درصد از شبکه افق، تهران۲۰ با ۳/۹ درصد از شبکه تهران، بدون توقف با ۳/۳ درصد از شبکه ۳ و معرفت با ۳/۳ درصد از شبکه چهارم سیما به ترتیب برنامه­ های پرمخاطب این بخش بودند.

همچنین برنامه ­های دکتر سلام با ۱۲/۸ درصد از شبکه آموزش، طبیب با ۱۱/۷ درصد از شبکه ۳، ضربان با ۸/۹ درصد از شبکه سلامت و انارستان با ۸/۸ درصد از شبکه افق برنامه ­های پرمخاطب حوزه سلامت در آبان شدند.

در بین برنامه­ های علمی­- آموزشی، برنامه ­های مدرسه تلویزیونی ایران از شبکه آموزش با ۷/۳ درصد مخاطب، چهارسوی علم با ۴/۱ درصد و چرخ با ۱/۱ درصد از شبکه چهار سیما بیشترین بیننده را داشته ­اند.

بر اساس این نظرسنجی کلبه عموپورنگ با ۱۹/۲ درصد پرمخاطب ­ترین برنامه حوزه کودکان و نوجوانان در آبان ماه بود.

همچنین برنامه ­های سمت خدا با ۱۸/۲ درصد مخاطب، یاد خدا از شبکه قرآن با ۱۱/۴ درصد مخاطب و درس­هایی از قرآن از شبکه اول سیما با ۸/۹ درصد مخاطب به ترتیب پرمخاطب­ ترین برنامه­ های معارفی تلویزیون در ماه آبان بودند.

گفتنی است در این گزارش ۲۰/۷ درصد از پاسخگویان بیننده تکرار برنامه‌های سیما از طریق اینترنت (سایت‌های آپارات و تلوبیون و…) بوده ­اند و ۲۲/۸ درصد از پاسخگویان حاشیه‌ها و رویدادهای برنامه‌های شبکه‌های سیما را از طریق شبکه‌های اجتماعی پیگیری می‌کنند.

صدرنشین‌های سریالی تلویزیون

نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما پیرامون سریال‌های سیما در آبان ماه ۱۴۰۰ نشان می‌دهد ۷۸/۸ درصد مردم در نیمه ابتدایی و ۷۹/۱ درصد در نیمه دوم این ماه مخاطب سریال های تلویزیون بودند.

سریال سرجوخه از شبکه سه سیما با ۲۷/۷ درصد مخاطب در نیمه اول و با ۳۲/۹ درصد مخاطب در نیمه دوم آبان ماه در صدر سریال‌های تلویزیون قرارگرفته است.

بر مبنای این آمار در نیمه اول آبان ماه سریال‌های سرجوخه از شبکه سه سیما با ۲۷/۷ درصد و روزگار جوانی از شبکه پنج سیما با ۹/۸ درصد بیشترین بیننده را داشته­ اند و در نیمه دوم این ماه، سریال سرجوخه با ۳۲/۹ درصد، «پلاک ۱۳» از شبکه سه سیما با ۱۷/۷ درصد و روزگار جوانی با ۸/۹ درصد بیشترین مخاطب را از آن خود کرده‌اند.

از بین سریال‌های بازپخش شده سیما، در نیمه اول آبان ماه دلدادگان از شبکه آی فیلم با ۱۳/۹ درصد پربیننده‌ترین سریال بوده است و سریال‌های نون خ ۲ با ۱۳/۳ درصد از شبکه آی فیلم، زیرخاکی۱ با ۵/۲ درصد از شبکه یک سیما و شمعدونی با ۵/۱ درصد از شبکه تماشا در رده‌های بعدی قرار دارند.

در نیمه دوم آبان ماه سریال نون خ ۳ پخش شده از شبکه آی فیلم با ۱۵/۴ درصد بیننده، بیشترین مخاطب را داشته است. سریال‌های بچه مهندس۱ از شبکه آی فیلم با ۱۰/۶ درصد، شمعدونی از شبکه تماشا با ۵/۳ درصد و زیرخاکی۲ از شبکه یک سیما با ۵ درصد مخاطب در رتبه‌های بعدی هستند.

سریال‌های بازپخش شده شبکه‌های استانی، ۲۷/۱ درصد بیننده در نیمه اول آبان ماه را داشته‌اند و ۲۴/۸ درصد از پاسخگویان غیر تهرانی را در نیمه دوم این ماه به خود اختصاص داده‌اند.

در نیمه اول آبان ماه ۳۰/۹ درصد بیننده شبکه نمایش خانگی و ۱۷/۳ درصد بیننده سریال‌های شبکه‌های ماهواره‌ای بوده‌اند. در نیمه دوم این ماه نیز ۳۲/۴ درصد متعلق به شبکه نمایش خانگی و ۱۷/۴ درصد مربوط به شبکه‌های ماهواره‌ای بوده است. ۱۵/۷ درصد پاسخگویان، بیننده تکرار سریال‌های سیما در نیمه اول آبان ماه از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن­ های اینترنتی بوده‌اند. ۱۲/۶ درصد مخاطب در نیمه دوم آبان ماه گزارش شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا