تیتر روزسینمای ایران

علف زار پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی سال شد/فروش فوق‌العاده تی تی با شاکردوست و شکیبا

علف زار ساخته کاظم دانشی با فروش حدود 1.5میلیاردی در هفته‌ای که گذشت توانست با جا گذاشتن «موقعیت مهدی» به پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی سال تبدیل شود.

صدرا حاج‌بابایی-سینماپلاک؛ علف زار، فیلمی از کاظم دانشی که با نقش‌آفرینی پژمان جمشیدی و سارا بهرامی تا اینجا در گیشه فروش خوبی کسب کرده توانست با عبور از رقم فروش 12.6میلیارد تومان و جا گذاشتن فیلم «موقعیت مهدی» که پرفروش‌ترین فیلم دفاع مقدسی نام دارد، در میان آثار غیرکمدی به صدر جدول راه پیدا کند.

داستان اجتماعی و دست گذاشتن روی یک پرونده حساس قضایی به اضافه بهره بردن از بازیگری مثل پژمان جمشیدی در نقش یک بازپرس قضایی، از عوامل موفقیت علف‌زار در گیشه سینماهای ایران هستند.

رضا عطاران همچنان با «انفرادی» می‌تازد

انفرادی با رضا عطاران سگ بند را جا گذاشت

«انفرادی» که با بازی رضا عطاران، احمد مهران‌فر و مهدی هاشمی توانسته به پرفروش ترین فیلم سال تبدیل شود این هفته نیز فروشی حدودا 4 میلیاردی را تجربه کرد و مانند هفته های اخیر در صدر پرفروش‌ترین فیلم های هفته قرار گرفت.

به نظر می‌رسد سیدمسعود اطیابی با «انفرادی» می‌تواند حتی رکورد قبلی خود را بشکند و با این فیلم که ستاره پرفروش سال‌های اخیر یعنی رضا عطاران را در لیست بازیگران خود دارد، از «دینامیت» دیگر ساخته خودش در گیشه پیشی بگیرد. در حال حاضر اختلاف «انفرادی» و «دینامیت» 10میلیارد است اما با استقبال ادامه دار از انفرادی دور از ذهن به نظر نمی‌رسد که در آینده‌ای نزدیک شاهد پایین آمدن «دینامیت» به جایگاه دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما باشیم و «انفرادی» را در صدر ببینیم.

 

دراین‌باره بخوانید:

از تگزاس 2 تا انفرادی؛ فرمول موفقیت مثلث بفروش سینمای ایران

رمانس «تی تی» در راه فتح گیشه

الناز شاکردوست در تی تی

«تی‌تی» ساخته آیدا پناهنده در هفت روز گذشته با استقبالی بسیار خوب از طرف تماشاگران سینما همراه شد و توانست فروشی 3/3 میلیاردی را تجربه کند و پس از کمدی «انفرادی» به دومین فیلم پرفروش هفته تبدیل شود.

زوج طلایی فیلم «شبی که ماه کامل شد» یعنی هوتن شکیبا و الناز شاکردوست با همراهی پارسا پیروزفر در این فیلم که یک عاشقانه متفاوت است نقش‌آفرینی کرده‌اند.

«سگ‌بند» و «چند می‌گیری گریه کنی؟2» به دنبال تثبیت جایگاه

«چند میگیری گریه کنی؟2» که کاری‌است از علی توکل‌نیا این هفته توانست فروشی830 میلیونی داشته باشد و 26هزار مخاطب به خود جذب کند. این فیلم با بازیگرانی همچون حمید لولایی، حامد آهنگی، ابولفضل پورعرب و عباس جمشیدی‌فر این هفته به چهارمین فیلم پرفروش تبدیل شد و در جدول فروش سالانه از «مرد بازنده‌‌»ی محمدحسین مهدویان سبقت گرفت و به جایگاه هفتمین فیلم پرفروش سال 1401 تبدیل شد.

«سگ بند» ساخته مهران احمدی که از بازیگرانی همچون بهرام افشاری و امیر جعفری بهره برده است در هفته گذشته فروشی 570 میلیونی را تجربه کرد که برای فیلمی که 4 ماه است در سینماهای کشور روی پرده می‌رود فروش قابل قبولی است و این فیلم را به پنجمین فیلم پرفروش هفته تبدیل کرده.

بلیت رایگان «هناس» را پرمخاطب کرد

رایگان شدن بلیت‌های دو فیلم «هناس» و «بدون قرار قبلی» و همچنین قرار گرفتن این دو فیلم در طرح قیمت شناور بلیت سینماها موجب افزایش مخاطب این دو فیلم شد.

در هفته‌ای که گذشت، یک روز و در ساعت مشخصی تماشای دو فیلم «هناس» و «بدون قرار قبلی» برای بانوان و خانواده‌هایشان رایگان اعلام شد. این هفته «هناس» 46هزار مخاطب را به خود جلب کرد. عددی که تنها هزار عدد کمتر از مخاطبان فیلم سینمایی «علف‌زار» بود، اما این تعداد تماشاگر تنها 360میلیون تومان برای این فیلم درآمد کسب کرد.

فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی هم 25هزار مخاطب داشت، یعنی درست به اندازه تماشاگران «چند می‌گیری گریه کنی2» اما این تعداد تنها 240میلیون تومان به حساب سازندگان این فیلم واریز کرد.

توضیح: اطلاعات فروش از سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) استخراج شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا