نمایش خانگیتیتر روز

«جیران» نیامده متوقف شد!/دردسرهای ناصرالدین‌شاه و حرمسرایش در پایان سده پانزدهم

دستور ساترا برای توقف پخش «جیران» به خاطر شکایت سازندگان «آهوی من مارال»؟

قسمت اول سریال «جیران» که قرار بود صبح امروز، بیست‌وچهارم دی ماه روی پلتفرم فیلیمو قرار بگیرد، در این پلتفرم عرضه نشد و زمان پخش آن در صفحه اصلی فیلیمو از «جمعه 8صبح» به «به زودی» تغییر پیدا کرد.

این درحالی‌است که قسمت اول این سریال عصر سه‌شنبه با حضور جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه در هتل اسپیناس پالاس رونمایی شد و در همان روز خبر شکایت مهرداد غفارزاده تهیه‌کننده سریال «آهوی من مارال» از این سریال تاریخی منتشر شد.

گفته می‌شود این شکایت با موضوع نقض حقوق مالکانه توسط سازندگان «جیران» موجب شده تا ساترا تا حل شدن مشکل مالکیتی میان سازندگان دو مجموعه دستور به توقف پخش این سریال بدهد.

براساس خبری که روز سه‌شنبه در یکی از رسانه‌ها منتشر شد، پیش از این در توافقی که میان دو طرف دعوا صورت گرفته بود قرار بود اسماعیل عفیفه برای رفع شائبه‌ها«جیران» را در جلسه‌ای با حضور سازندگان «آهوی من مارال» به نمایش بگذارد که عفیفه از این کار سر باز زد و این اتفاق رخ نداد تا گره مشکل میان دو سریال تاریخی شبکه نمایش خانگی کورتر از قبل شود.

ماجرای سریال «جیران» که فیلمنامه آن را احسان جوانمرد و حسن فتحی نوشته‌اند به سال‌های بعد از قتل امیرکبیر و آشنایی ناصرالدین شاه قاجار با جیران تجریشی برمی‌گردد. ماجرایی که به ادعای مهرداد غفارزاده نویسنده و کارگردان سریال «آهوی من مارال» شباهت زیادی به سریالش دارد و برهمین اساس او فتحی و گروهش را به نقض حقوق مالکانه متهم کرده است.

این درحالی‌است که احسان جوانمرد در پستی اینستاگرامی ماجرای نگارش فیلمنامه‌ای درباره زندگی جیران تجریشی را به سال‌های اول دهه نود مربوط می‌داند و می‌گوید طرح این سریال را پس از آشنایی با مجید مولایی در سال 92 و به سفارش او به نگارش درآورده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا