تیتر روزسینمای ایران

جنگ جهانی سوم نماینده ایران در اسکار شد/اعتراض سعید روستایی به نادیده گرفته شدن برادران لیلا

جنگ جهانی سوم ساخته هومن سیدی به عنوان نماینده ایران به اسکار فرستاده می‌شود.

سینماپلاک؛ کمیته معرفی نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار از بین پنج نامزد نهایی، فیلم جنگ جهانی سوم را به عنوان نماینده سینمای ايران برای معرفی به اسکار ۲۰۲۳ انتخاب کرد.

«موقعیت مهدی» ساخته هادی حجازی‌فر، «پسر دلفینی» ساخته محمد خیراندیش، «بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی، «تفریق» ساخته مانی حقیقی و «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی، پنج فیلم نهایی بودند که در فهرست نامزدهای معرفی به آکادمی اسکار ۲۰۲۳ قرار داشتند.

این درحالی‌ست که سعید روستایی صبح امروز در گفت‌وگویی با ایسنا اعلام کرده بود فیلم برادران لیلا اصلا به کمیته معرفی به اسکار نشان داده نشده است.

«جنگ جهانی سوم» جدیدترین ساخته هومن سیدی بعد از حضور در جشنواره ونیز و برنده شدن دو جایزه‌‌ی بهترین فیلم و محسن تنابنده به عنوان بهترین بازیگر مرد در بخش افق‌ها، به عنوان نماینده ایران در اسکار انتخاب شد.

«جنگ جهانی سوم» برای اینکه بتواند در میان نماینده‌های بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان اسکار قرار بگیرد و توسط اعضای آکادمی بررسی شود، باید تا پیش از پایان مهلت معرفی نماینده‌های این بخش به اسکار، حداقل یک هفته در ایران اکران شده باشد. بنابراین به زودی باید منتظر نمایش این ساخته هومن سیدی روی پرده سینماهای کشور باشیم.

این فیلم سینمایی با سرمایه‌گذاری نماوا و نماآگهی تولید شده و درواقع این اولین‌بار است که یک پلتفرم پخش آنلاین به ساخت یک پروژه سینمایی ورود کرده است و نام آن در عرصه‌های بین‌المللی شنیده می‌شود.

فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم»، به نویسندگی هومن سیدی، آرین وزیردفتری و آزاد جعفریان و کارگردانی و تهیه‌کنندگی هومن سیدی توسط پیمان شادمانفر در شمال کشور فیلمبرداری شده است.

محسن تنابنده، ندا جبرئیلی، مهسا حجازی، نوید نصرتی، لطف‌الله سیفی و حاتم مشمولی از جمله بازیگرانی هستند که در «جنگ جهانی سوم» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا