تیتر روزسینمای ایران

جشنواره چهلم فیلم فجر/معرفی اسپانسر، بازگشت بخش تجلی ملی

جشنواره چهلم فیلم فجر، ده روز مانده تا افتتاح، امروز دوم بهمن ماه روز پرخبری داشت.

به گزارش سینماپلاک، روزشمار آغاز چهلمین جشنواره فیلم فجر حالا دیگر یک رقمی شده و تا چند روز دیگر ماراتن جشنواره چهلم آغاز خواهد شد.

امروز شنبه دوم بهمن ماه اسپانسر این جشنواره معرفی شد، بخش تجلی اراده ملی به جشنواره بازگشت و از بزرگداشت خسرو سینایی با سخنرانی شاهین فرهت خبر داده شد. خبرهایی که روابط عمومی جشنواره چهلم اعلام کرد را در ادامه بخوانید:

همراه اول حامی جشنواره چهلم

همراه اول در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر و همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در راستای رسالت فرهنگی و اجتماعی‌ خود در تسهیل ارتباطات درخصوص ساخت جامعه‌اى مدرن و پايبندى به مسئوليت‌هاى اجتماعى در این دوره جشنواره مشارکت خواهد داشت چرا که معتقد است توسعه این نگاه و توجه به عرصه فرهنگ و هنر در بین فعالان اقتصادی سبب رشد و تقویت بیشتر هنر و حمایت از هنرمندان خواهد شد.

 

سخنرانی دکتر «شاهین فرهت» در نکوداشت «خسرو سینایی»

با سخنرانی دکتر «شاهین فرهت» موسیقیدان صاحب‌نام کشور یاد هنرمند فقید «خسرو سینایی» در چهلمین جشنواره فیلم فجر زنده نگه داشته می‌شود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، نکوداشت‌ برخی هنرمندان فقید سال گذشته تاکنون، به عنوان یکی از برنامه‌های بخش فرهنگی چهلمین جشنواره فیلم فجر، به شکل ویژه‌‌تری برگزار خواهد شد.

در دوره چهلم، در طول روزهای جشنواره و در قالب سلسله نشست‌ها و سخنرانی‌هایی با عنوان «نقش ماندگار»، دستاوردهای هنری درگذشتگان سال گذشته و نقش آنها در ارتقای سینمای ایران مورد واکاوی و بحث قرار خواهد گرفت.
در نشست نکوداشت مرحوم خسرو سینایی، دکتر شاهین فرهت، موسیقیدان و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران سخنرانی خواهد کرد.

دلیل برگزاری نشست «سینما و موسیقی» تسلط خسرو سینایی به سایر هنرها به ویژه موسیقی است.

 

بازگشت بخش تجلی اراده ملی

ستاد برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر به منظور گسترش ارتباط دو سویه میان سینماگران و دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های علاقمند به فرهنگ عمومی و حمایت از موضوعات ارزشمند با بیان هنری و خلاقانه سینمایی، بخش «تجلی اراده ملی» را با مشارکت وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها، شرکت‌ها، مراکز و موسسات دولتی و نیز شرکت‌ها، دفاتر و مجامع بخش خصوصی، برگزار خواهد کرد.

بر اساس این خبر، در این بخش به روال سال‌های گذشته، دستگاه‌های متقاضی مشارکت در بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر، با معرفی هیأت داوران و تامین جوایز در قالب شیوه‌نامه جشنواره فجر، امکان تماشا و داوری آثاری را که در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) پذیرفته شده‌اند، در محدوده مأموریت‌های موضوعی و سازمانی در اختیار خواهند داشت و در پایان، با توجه به اولویت‌های موضوعی سازمان متبوع، طی مراسمی با حضور مقامات، هنرمندان و رسانه‌‌ها به فیلم‌های منتخب از نگاه خود، جوایزی اهدا خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا