تیتر روزسینمای ایران

توییت علی اکبر رائفی پور، واکنش سینماگران، جای خالی برخورد نهاد صنفی

علی اکبر رائفی پور در حساب توئیترش درباره جنبش می تو اظهارنظری داشت که با واکنش تند سینماگران روبه‌رو شد.

علی اکبر رائفی پور در حساب توئیترش درباره جنبش می تو اظهارنظری داشت که با واکنش تند سینماگران روبه‌رو شد.

سینماپلاک؛ علی اکبر رائفی پور با انتشار یک توئیت توهین آمیز درباره جنبش می تو نوشت: «با توجه به آمار بالای تجاوز و تعرض جنسی در سینما و افشاگری‌های روزانه این جماعت دوزاری علیه هم! به نظر میاد اگر کسانی که بهشون تجاوز نشده اعلام کنند کاربردی‌تر باشه.»
این توئیت خیلی زود با واکنش تند سینماگران روبه‌رو شد به طوری‌که رائفی‌پور مجبور شد بگوید از توئیتش برداشت اشتباه شده است.

برخی واکنش‌های سینماگران

محمدحسین قاسمی تهیه‌کننده «شیار143» در صفحه شخصی‌اش نوشت: «جوانک ابله! تعمیم مسائل عده‌ای اندک در سینما به کل فعالین شریف این عرصه یا از سر حماقت و عداوت شماست یا رشدیافته فضایی هستید که تجاوز امری عادی و روزمره برایتان است. زین پس برخلاف گذشته‌ات، قبل از نشخوار هر سخنی به محتوای آن توجه کن.»

واکنش سینماگران به توئیت رائفی پور

شبنم مقدمی نوشت: «خیلی تحویل نگیرین استاد رو! راستش اینه که ایشون از هیچ سمت و جهتی خیلی جدی گرفته نمیشن. اینه که هرازگاهی درفشانی‌ای می‌کنند. بلکه‌م دیده بشن. منتشر نکنین قند شکستن‌هاشون رو…. اشتباهی احساس بزرگی دست می‌ده بهشون یه وقت، فکر می‌کنن مهم هستن برای کسی… بد می‌شه… بذارین تو حال خودشون باشن. با اون ادبیات گفتاری و نوشتاری فاخر… از اون چهره نورانی از نور معنویت و دانش… حیفه مکدر بشن خدایی‌ناکرده!»

واکنش سینماگران به توئیت رائفی پور

رامبد جوان هم نوشت: «آقای علی‌اکبر رائفی‌پور ما توقع و فرض داریم که آدم‌ها ادب و احترام رو سر سفره پدر و مادرشون یاد می‌گیرن، حالا که والدین شما رنج این تربیت رو برای شما تحمل نکردن، ما جامعه هنری مخصوصا اهالی سینما این زحمت رو به جون می‌خریم. کفایت می‌کنه دوباره درباره خانواده محترم سینما اینطوری اظهارنظر کننید، تا به نحو مقتضی تربیت‌تون کنیم!»

واکنش سینماگران به توئیت رائفی پور

سیدضیا هاشمی تهیه‌کننده نوشت: «ای تیغتان چو نیزه برای ستم دراز؛ این تیزی سنان شما نیز بگذرد؛ در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت؛ این عوعو سگان شما نیز بگذرد؛ ای تو ز مه سپرده به چوپان گرگ‌طبع؛ این گرگی شبان شما نیز بگذرد»

واکنش سینماگران به توئیت رائفی پور

سیدمرتضی فاطمی کارگردان نوشت: «اگر سینما و سینماگر و هنرمند دوزاری است شما مفت هم گرونید…»

واکنش سینماگران به توئیت رائفی پور

منیژه حکمت کارگردان و تهیه‌کننده نوشت: «دوزاری کسانی هستند که ایران ما را با صحبت‌هایی شبیه شما دوزاری کردند. شرم، برای لفاظی‌های شما خیلی کلمه بی‌معنی است؛ در ادبیات فارسی کلمه‌ای مترادف تعریف برای شما پیدا نکردم»

واکنش سینماگران به توئیت رائفی پور

سیدجواد هاشمی بازیگر و کارگردان نوشت: «عاقبت تندروی همین است. سال‌هاست مطلب می‌خوانید و حفظ می‌کنید و برای خوش‌آمد گروهی بر زبان جاری می‌فرمایید. این‌بار توهین شما به اهالی هنر برای خوش‌آمد کیست؟! و خودتان و پیروانتان را به همان تقوایی که سال‌ها بهانه‌تان برای هدایت جامعه است توصیه می‌کنم.»

واکنش سینماگران به توئیت رائفی پور

حمیدرضا آذرنگ بازیگر و کارگردان نوشت: تفاوت آنجاست که تعرض و هتک شان انسانی برای جماعت سینما مثل شما عادت و عادی نشده و هرگز هم نخواهد شد.

واکنش سینماگران به توئیت رائفی پور

الهام پاوه‌نژاد بازیگر نوشت: هیچ زنی در حوزه هنر، نسبت به این تعرض آشکار کلامی که ظاهرا زیرگروه خشونت است اعتراضی نداره؟!

عقب‌نشینی رائفی‌پور

پس از این واکنش‌ها هرچند رائفی‌پور همچنان به برخی از آنها با زبان تندی پاسخ می‌داد اما در توئیتی با نقل قول توئیت یک فعال رسانه‌ای نوشت: «بدیهی است که هرگز منظورم قاطبه اهل هنر و سینما نبوده‌ و نیستند. اما عده‌ای تمایل دارند اینگونه القا کنند. به شخصه با بسیاری از هنرمندان دوستی داشته و شاهد سلامت آنها هستم اما این دلیل نمی‌شود در مقابل طیف فاسد و خودخواه سکوت کنم.»

جای خالی یک واکنش صنفی


این اما اولین‌بار نیست که یک فرد به اهالی سینما به راحتی توهین می‌کند و سینماگران مجبور می‌شوند تک به تک و در صفحات شخصی‌شان عَلَم مبارزه بردارند و از خود دفاع کنند و صنف بازیگران و یا خانه سینما در سکوت مطلق به سر می‌برد و واکنشی نشان نمی‌دهد.
این درحالی‌ست که فقط کافی‌ست در یک دیالوگ یا سکانسی از یک فیلم یا سریال به یک صنف یا یکی از اهالی آن کوچکترین اهانتی شود، جامعه سینما و تلویزیون به یک‌باره با چنان برخورد صنفی‌ای روبه‌رو می‌شوند که خیلی زود آن سکانس یا دیالوگ و حتی کل فیلم یا سریال به محاق توقیف برود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا