تیتر روزسینمای ایران

از نیکی کریمی و پریناز ایزدیار تا فرزاد فرزین و احمد مهرانفر/فیلمهای اکران عید فطر معرفی شدند

با آغاز اکران عید فطر فیلم‌هایی با بازی نیکی کریمی، پریناز ایزدیار، محسن تنابنده، احمد مهرانفر، پانته‌آ پناهی‌ها و فرزاد فرزین (خواننده) روی پرده سینماها می‌رود.

سینماپلاک؛ طبق اعلام شورای صنفی نمایش چهار فیلم جدید از ۳۰ فروردین راهی اکران می‌شوند که البته همگی در دو تا سه سال گذشته ساخته شده‌اند.

فیلمهای اکران عید فطر

یکی از این فیلم‌ها  «آهنگ دو نفره» است که دی ماه ۱۳۹۹ فیلمبرداری آن آغاز شد. این فیلم به کارگردانی آرزو ارزانش ساخته شده و در خبرها نام مسعود اطیابی به عنوان مشاور کارگردان درج شده بود.

«آهنگ دو نفره» به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی است و احمد مهرانفر، بهاره کیان افشار، امیرحسین رستمی، فرزاد فرزین، علیرضا استادی، النا حیدری، سهی بانو ذوالقدر، شیرین آقا کاشی، حمیدرضا دشتی و علی برقی از بازیگران این فیلم سینمایی معرفی شده‌اند.

فیلمهای اکران عید فطر

دیگر فیلم متقاضی برای اکران عید فطر کمدی  «بابا سیبیلو» است که به عنوان نخستین تجربه فیلمسازی بلند فرزند زنده‌یاد ساموئل خاچیکیان برای اکران عید فطر آماده شده است.

«بابا سیبیلو» یک کمدی خانوادگی است که به کارگردانی اِدوین خاچیکیان و به تهیه‌کنندگی احمد احمدی است که دو سال قبل در دوران پاندمی ساخته شد.

در این فیلم رضا شفیعی‌جم، بهاره رهنما، امیرحسین صدیق، رز رضوی، یوسف صیادی، علی کاظمی، عباس محبوب، اردشیر کاظمی، امیرنوری و خشایار راد بازی کرده‌اند.

فیلمهای اکران عید فطر

«سه کام حبس» به کارگردانی سامان سالور هم از دیگر فیلم‌های آماده اکران در نوبت عید فطر است. این فیلم سال ۱۳۹۸ در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و روایتی است از زندگی خانواده‌ای که درگیر مصرف و خرید و فروش شیشه هستند.

در این فیلم اجتماعی پریناز ایزدیار، محسن تنابنده و سمیرا حسن‌پور، متین ستوده و مریم بوبانی بازی کرده‌اند.

«سه کام حبس» سال ۱۳۹۹ برای اکران دوم نوروزی آماده بود ولی به دلیل شیوع کرونا این اتفاق نیفتاد و سازندگان هم تمایلی به اکران آنلاین فیلم نداشتند. با این حال در این مدت در تعدادی جشنواره‌ خارجی شرکت کرده است.

فیلمهای اکران عید فطر

آخرین فیلمی که در نوبت عید فطر روی پرده سینماها می‌رود، «دسته دختران» منیره قیدی است که یک سال قبل مجوز اکران گرفته بود.

این فیلم به تهیه‌کنندگی محمدرضا منصوری با بازی نیکی کریمی، پانته‌آ پناهی‌ها و فرشته حسینی در چهلمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و فرشته حسینی برای بازی در آن دیپلم افتخار بهترین نقش مکمل را دریافت کرد. همچنین سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های بصری نیز به این فیلم اهدا شد.

در حال حاضر «فسیل»، «غریب»، «عروس خیابان فرشته»، «بچه‌های طوفان»، «چپ راست»، «خط استوا»، «ملاقات خصوصی» و «بخارست» از جمله فیلم‌های در حال اکران هستند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا