انتخاب سردبیرسینمای ایران

اظهارات رضا کیانیان درباره جنبش می تو: ماجرای فرهاد اصلانی باید محرمانه اعلام می‌شد

رضا کیانیان در گفت‌وگویی نسبت به جنبش می‌تو واکنش نشان داد و از آن انتقاد کرد.

سینماپلاک؛ رضا کیانیان بازیگر قدیمی سینما در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد در پاسخ به سوالی درباره جنبش می‌تو از اقدامات این جنبش انتقاد کرد.

کیانیان در بخشی از صحبت‌هایش درباره ماجرای فرهاد اصلانی و روایتی که سمیه میرشمسی از خشونت و بدرفتاری او در پشت‌صحنه یک فیلم منتشر کرد، گفت: آن خانم رفته خارج از كشور آبروي بازيگر مهم و تاثيرگذاري را برده است. اصلا بايد تحت تعقيب قرار بگيرد.

بازیگر آژانس شیشه‌ای همچنین معتقد است مسائلی که در جنبش می‌تو مطرح می‌شود باید محرمانه بماند و آبرویی از کسی برده نشود.

بخشی از این گفت‌وگو را در ادامه بخوانید:

سوال: درباره جنبش «مي‌تو» صحبت كنيم كه از ابتدا خيلي‌ها موافق اين جريان بودند ولي در ادامه اعتراض‌ها و انتقادهايي به شكل طرح اين جنبش صورت گرفت مبني بر اينكه بدون اينكه نامي از آدم‌ها آورده شود ديگران را متهم به تعرض و تجاوز مي‌كردند.

رضا کیانیان: چاقو از قديم هم سبزی خرد می‌كند و هم آدم می‌كشد. كلی صحبت نكنيد لطفا. حرف من اين است: وقتی سوال ريز و مشخص نيست همه‌چيز مبهم می‌ماند و به نفع جريانی تمام می‌شود كه قدرت دارد. جنبش می‌تو در ايران به وجود آمد و من هم از آن حمايت كردم، چون هر چيزي كه باعث روشن شدن و شفافيت شود، خوب است. وقتی مورد سوءاستفاده قرار می‌گيرد بايد به وجودآورندگان آن جنبش خط‌شان را مشخص كنند و بگويند قواعدشان چيست ولی جنبش می‌تو در ايران اين كار را نكرد.

وقتی به آقای فرهاد اصلانی تهمت زده شده، جنبش می تو موضع‌گيری نكرد درحالی كه بايد موضع‌گيری  و اعلام می‌كرد موضوع محرمانه باشد. اصلا مگر قرار نيست مسائل در دادگاه مطرح شود و آبروريزی و نامی برده نشود و در دادگاه به همه‌چيز رسيدگی شود. آن خانم رفته خارج از كشور آبروی بازيگر مهم و تاثيرگذاری را برده است. اصلا بايد تحت تعقيب قرار بگيرد، چون آبروی كسی را برده؛ در حالی كه هنوز ثابت نشده است. از نظر من جنبش می‌تو بايد بنويسد و درباره تمام نكات توضيح دهد و غلط و درست ماجرا را بگويد.

وقتی خانم كتايون رياحی به آقای پورصميمی تهمت می‌زند بايد جنبش می‌تو جلوی آن بايستد و اطلاعيه بدهد و موضع خود را روشن كند. جنبش می‌تو اين كار را نكرد و خودش از جنبش خودش حمايت نكرد در نتيجه اعضا از آن فاصله می‌گيرند چون تمام نكات هر جنبشی بايد رو باشد. 

 

دراین‌باره بخوانید:

باز شدن پای می‌تو در سینما به نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه

اظهارنظر همایون اسعدیان درباره جنبش می‌تو در سینمای ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا