تیتر روزنمایش خانگی

اختیار نمایش خانگی به متولی قانونی‌اش برنگشت، شورای پروانه ساخت و نمایش به ساترا صادر شد!

در روزهای اخیر و با روی کار آمدن دولت جدید در میان اهالی سینما و شبکه نمایش خانگی افرادی بودند که احتمال بازگشت اختیار نمایش خانگی به سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بالا می‌دانستند یا حداقل به آن امیدوار بودند.
اما در شرایطی که هنوز رئیس جدید سازمان سینمایی معرفی نشده و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد هم گویا عجله‌ای برای معرفی متصدی این پست ندارد، رئیس صداوسیما در احکامی اعضای شورای پروانه تولید سریال‌ها و شورای انتشار محتوای نمایشی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر را معرفی کرده تا کورسوهای امید برای برگشت اختیار سریال‌ها و برنامه‌های وی‌اودی‌ها به وزارت فرهنگ که طبق قانون متولی اصلی این حوزه است خاموش شود.
بر اساس اعلام روابط عمومی رسانه ملی، اعضای حقیقی شورای پروانه تولید سریال‌ها عبارتند از حجت‌الاسلام محمد قمی، منصور واعظی، علی‌اصغر پورمحمدی، محسن مهاجرانی، پرویز شیخ‌طادی و غلامرضا میرحسینی.
اعضای حقیقی شورای انتشار محتوای نمایشی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر نیز علی‌اصغر پورمحمدی، محسن مهاجرانی، محمدرضا جعفری جلوه و عبدالکریم خیامی‌ معرفی شده‌اند.
این اعضا که براساس آنچه خبرگزاری صبا نوشته از سوی عبدالعلی علی‌عسگری رئیس سازمان صداوسیما برای نظارت بر تولید و نمایش محصولات نمایش خانگی معرفی شده‌اند اعضای حقیقی این شوراها هستند و مشخص نیست که آیا در این دو شورا که به نظر می‌رسد کپی‌ای از شوراهای پروانه ساخت و نمایش سازمان سینمایی هستند اعضای حقوقی هم نقشی دارند یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا